Főoldal
  Magyar Română Deutsch English   FŐOLDAL  |  INFORMÁCIÓK  |  KINCSKERESŐ   WAP  |  PDA

Élménybeszámolók

Visszalépés az előző oldalra Vissza

" A MAROSMENTI FENYVES ERDŐK ALJÁBAN..." Székelyföldi kerékpáros tábor (vigyi5)

" A MAROSMENTI FENYVES ERDŐK ALJÁBAN..." Székelyföldi kerékpáros tábor
Székelyföldi kerékpáros tábor II/2.
„A MAROSMENTI FENYVES ERDŐK ALJÁBAN…”
2007. július 23 - augusztus 3.

Idén a kerékpárokat és tábori felszerelést egy bérelt furgonnal („Citroen Jumper”) szállítottuk, így bepakolásukat, kényelmesen délben elintéztük, és nem kellett az autóbusz állomáson a nagy hőségben várakozni. Menetrendszerinti autóbuszunk délután indult a Népligettől, majd hajnalban érkeztünk Székelyudvarhelyre.
Székelyudvarhelyen a piacon bevásároltuk a még hiányzó élelmiszereket, majd útnak indultunk. Fenyéden és Küküllőkeményfalván megcsodálhattuk a szépen faragott kapukat. Keményfalván a Fagyigyár termékeit is megkóstoltuk. Majd Zeteleka és Zeteváralja érintésével – és elfogadható úton – megérkeztünk aznapi célunkhoz, a festői környezetben lévő Víztározóhoz. Itt felépült egy új Motel, mellette egy nem olcsó szabadtéri bárral, de a WC. nagyon kultúrált a sátorhely ingyenes. Vacsorára gulyásleves és tejberizst ettünk őszibarack kompóttal.
A másnapot is itt töltöttük – az előző éjszakai buszozás fáradalmainak kipihenésére –
játékkal és fürdőzéssel (az előzetes híresztelések, hogy nincs víz a tározóban hál’ Istennek tévesnek bizonyultak!). Ebédre finom húsos-sajtos készítettünk.
Csütörtökön kipihenten indultunk az 1000 méteres Libán-hágóra. Kapaszkodás közben érintettük a tipikus hegyitelepüléseket, Sikaszót (a Szarvas Csárdát bezárták) és Libánt. Az út minősége az emelkedéssel egyenes arányban romlott. A hágó elérése után vígan gurultunk lefelé a Maroshoz, a Gyergyói-medencébe. Gyergyóújfalu (Kossuth-szobor), Gyergyócsomafalva (Borsos Miklós Múzeum (zárva volt) érintésével érkeztünk Gyergyóalfaluba. Itt a 14. században épült templom („Ember vésd szívedbe, hogy ez a föld Székely volt és az is marad”), Domokos Pál Péter és István pap szobrának megnézése után indultunk Gyergyószárhegyre, ahol az elkövetkező négy éjszaka szállása az iskola tornatermében volt. Vacsorára zöldborsó főzeléket főztünk főtt tojással.
Pénteken bérelt busszal mentünk a Békás-szoroshoz. Gyergyószentmiklóson megnéztük a barokk stílusú Örmény-katolikus templomot. A Pongrácz-tető érintésével érkeztünk a lenyűgöző látványú Gyilkos-tóhoz, a Kőerkélyről megnézhettük a tavat felülnézetből, majd gyalog leindultunk a leírhatatlan szépségű Békás-szorosba. Ezt a gyaloglást mindenkinek ajánlom, sokan félnek a szembe jövő forgalomtól, de véleményem szerint senkinek nem célja, hogy elgázoljon egy gyalogost. Útközben betértünk a 2001-ben épült Szent Kristóf kápolnába. A szoros aljában várt a buszunk és visszavitt minket Szárhegyre. Estebédre Júlia néni és a „főkönyvelő(?)”-nek köszönhetően a dévai gyerekek házában finom pörköltet kaptunk. Este a Lázár-kastély kertjében megtekintettük a gyergyószentmiklósi Figura Stúdió Színház előadásában, Beaumarchais: Figaró házassága c. vígjátékot.
Következő nap egy rövid túrát tettünk Gyergyóditróba, ahol a környék legnagyobb neogótikus temploma található. Gyergyóremetén a temetőben az „Ezredéves” emlékművet néztük meg, majd a Marosban hűsítettük magunkat. Visszafelé megálltunk a Tatárhalomnál. Ahol bizonyítottnak láthattuk, hogy a hazaszeretett még a túlerőt is legyőzi. Délután a helyi gyermekek népzenei és néptánc bemutatóját tekintettük meg. Este zenés vacsoránk volt (pityóka-tokány), Ervinék gondoskodtak a muzsikáról.
Vasárnap reggel a ferences kolostorban szentmisét hallgattunk, majd megtekintettük a Lázár-kastélyt. Ebédre, Júlia néni töltelékes káposztáját és vasárnap lévén az elmaradhatatlan „huci-puci felfújtat” ettük.
Hétfőn, ragyogó napsütésben elindultunk Maroshévíz irányába – a Bánffy-fürdőnél egy kis pancsolásra megálltunk. Este Palotailvánál a Maros hídon átmenve kicsit lefelé található táborhelyen (autóval is megközelíthető) vertünk tábort, és bablevest vacsoráztunk.
Következő nap Ratosnya, Déda érintésével és egy kis esővel érkeztünk Marosvécsre. A helyi fűrésztelep tulajdonosa ajándékba adott nekünk fát, így a Maros partján a főúttól néhány száz méterrel – az eső ellenére – minden gond nélkül elkészíthettük a pityókás-laskát.
Szerdán, a marosvécsi Kemény-kastély kertjében – miután egy-két elmebetegen keresztül vergődtünk – megtekintettük a Helikon-asztalt és Wass Albert síremlékét. Szászrégenben a sokszor leégett Evangélikus-templomot néztük meg, majd Gernyeszeg, Sáromberke érintésével érkeztünk Marosvásárhelyre, ahol a Kempingben töltöttük az éjszakát. Vacsorára húslevest és tócsnit („lepcsánkát, krumpli-prószát”) ettünk.
Utolsó napunkon, Marosvásárhely főterén sétáltunk – később derült ki, hogy „kerékpárral behajtani tilos”, de egy kis ordibálással megusztuk. Ezután már csak 15 km
volt hátra kerékpáros túránkból. Nyárádtőnél szálltunk autóbuszra. Éjszaka a Király-hágón elfogyasztottuk a hagyományos „mícset”.
Pénteken hajnalban érkeztünk Budapestre.

Szállások Erdélyben | Erdélyi körutazások busszal, vonattal és hajóval | Régiók, települések | Húsvét Erdélyben | Csíksomlyói búcsú | Szilveszter Erdélyben
Szállás Székelyföld · Hargita-hegység · Sóvidék · Gyergyó · Udvarhelyszék · Csík · Marosszék · Háromszék · Gyimesek
Szállás Kalotaszeg · Bihar-hegység · Észak-Erdély, Máramaros · Dél-Erdély · Szászok földje
Szállás Kolozsvár · Torockó · Szováta · Kalotaszentkirály · Koltó · Csernakeresztúr · Körösfeketetó
Magunkról | Hirdetés feladása | Kapcsolatfelvétel | Szerzői jogok | Partnereink
© Erdélyi Turizmus Bt., 1999-2018. Minden jog fenntartva! A közölt fényképek, grafikák és szövegek felhasználása csak az Erdélyi Turizmus Bt. írásos jóváhagyásával lehetséges.