Főoldal
  Magyar Română Deutsch English   FŐOLDAL  |  INFORMÁCIÓK  |  KINCSKERESŐ   WAP  |  PDA

Erdőszentgyörgy - élménybeszámolók

Visszalépés az előző oldalra Vissza

A Székely rovásírás rejtelmei c. kerékpáros tábor (vigyi5)

A Székely rovásírás rejtelmei c. kerékpáros tábor
2006. július 28-augusztus 8.

Péntek délután indultunk a Népligetnél állomásozó „székely busszal”. Kerékpárjainkat sikeresen begyömöszöltük a kísérő Mercedes típusú teherautóba. Majd neki vágtunk az 550 km-es útnak.
Szombat hajnalban érkeztünk Erdőszentgyörgyre. Első dolgunk volt a kerékpárok összeszerelése, mivel az első kerekeket leszedtük, mert csak így fértek el az autóban. Ezután felkerestük a református templomot, ahol Rhédey Klaudia – Erzsébet királynő ükanyja – sírja található. Tovább indultunk, a bözödújfalui-víztározó felé. Megtapasztalhattuk, hogy milyen mikor valaki elveszti a szülőföld fogalmát, ugyanis a víz alatt egy falu van, a két templom még mai napig is ott áll a vízben. Folytattuk utunkat Kőrispatakra itt a világ egyetlen Szalma Kalap Múzeuma található. Végül megérkeztünk aznapi célállomásunkra Etédre – itt szolgált katonaként Jósika Miklós és Kisfaludy Sándor – ahol nagy szeretettel és vendéglátással vártak barátaink. Vacsorára levágtak nekünk egy bárányt.
Vasárnap lévén és az előző éjszakai buszozás fáradalmait pihenve nem sokat mentünk. Mindössze a szomszédban található Küsmödre mentünk át. Az itt található templomot Hunyadi János építette. Ebédre rizses húst készítettünk, délután szentmisén vettünk részt.
Hétfőn, pihent erővel vágtunk neki az első rovásírásos – „EGY AZ ISTEN GEORGIUS MUSLAI” – templom megtekintéséhez Énlakára. Sajnos útközben autónk elromlott, de azért mi folytattuk utunkat Székelykeresztúrra, a plébánián kialakított ifjúsági szállóra. Vacsorára zöldborsó főzeléket készítettünk tojással.
Kedden kényszer pihenőt tartottunk – mivel autónk a szerelőnél volt – megnéztük a Gyárfás kúriát, ahol Petőfi Sándor utolsó éjszakáját töltötte, plébánia templomot mely a középkorban épült, de 11-12 sz. sírokat is tártak fel. A templom falán középkori freskók találhatók. Délután a nagy melegre való tekintettel elmentünk a strandra. Közben egy kedves fiatalember Csekefalváról a szerelőtől elhozta cuccainkat. Vacsorára bablevest ettünk.
Szerdán autó nélkül folytattuk utunkat Bögözre, ahol szintén rovásírásos – „ATYAI ESTÁN” – emlék található és középkori Szt. László legendát ábrázoló freskók is láthatók. Majd úttalan utakon átmentünk Székelyderzsre, ahol egy nagyon szép erődtemplom látható. Rovásírása: „MIKLÓS-KÁNTOR PAP ATYA”. Érdekessége, hogy a mai napig minden családnak van egy tároló rekesze, ahol a gabonát, szalonnát, kolbászt tárolják. Éjszakánkat, a boltos fiú jóvoltából, az idén örökölt, igazi székely házban tölthettük. Vacsorára házigazdánknak köszönhetően juhtúrós puliszkát ettünk.
Csütörtökön betértünk Homoródkarácsonyfalvára és megnéztük a templomot ahol a következő rovásírás olvasható: „HOMORODKARÁCSONYFALVIAK MENDŐK HUN SZÉKELYÍRÁSOK”, hogy behozzuk lemaradásunkat kénytelenek voltunk három hágót megmászva – megtenni utunk leghosszabb távját 61 km-t. Így éjjel kettőre érkeztünk meg a Vargyas-szoroshoz. Igen izgalmas volt az utolsó 17 km, amit földúton, teljes sötétségben tettünk meg. Itt ért minket utol kísérő autónk
A pénteki nap az Orbán Balázs-barlang felfedezésével telt. Természetesen szakképzett barlangászok vezetésével. Ebédre milánói makarónit készítettünk.
Szombaton a szorosban kirándultunk és fürödtünk a Vargyas-patakban, néhol fejeseket is lehetett ugrani. Sajnos egy óriási felhőszakadás vetett végett szórakozásunknak, de azért a vacsorát így is el kellet készíteni.
Vasárnap, hegyen-völgyön át kimentünk a szorosból és estére meg érkeztünk Szelterszre. Vacsorára igazi vasárnapi ebédet készítettünk – húsleves, rántott hús, krumpli-püré, huci-puci felfújt.
Hétfőn elérkezett táborunk utolsó napja. Legurultunk Székelyudvarhelyre, szétszereltük kerékpárjainkat, bepakoltunk a buszba. A közelben található önkiszolgáló étteremben finom ebédet ettünk, majd egy rövid sétát tettünk Udvarhelyen.
Kedd hajnalban érkeztünk Budapestre.

Az idei táborban már egy fiatalabb (középiskolás) korosztály vett részt az előző társaságból néhányan voltak segítőnek Az első napok zökkenői – osztálytársak, régi barátok, testvérek – a tábor végére egy rendes, segítő kész, egymásra figyelő közösséggé alakult a csapat. Úgy búcsúztunk, hogy jövőre folytatjuk.
Komolyabb, orvosi ellátást igénylő sérülés nem történt. Leszámítva autónkat.

Az eddigi összes élménybeszámoló

Szállások Erdélyben | Erdélyi körutazások busszal, vonattal és hajóval | Régiók, települések | Húsvét Erdélyben | Csíksomlyói búcsú | Szilveszter Erdélyben
Szállás Székelyföld · Hargita-hegység · Sóvidék · Gyergyó · Udvarhelyszék · Csík · Marosszék · Háromszék · Gyimesek
Szállás Kalotaszeg · Bihar-hegység · Észak-Erdély, Máramaros · Dél-Erdély · Szászok földje
Szállás Kolozsvár · Torockó · Szováta · Kalotaszentkirály · Koltó · Csernakeresztúr · Körösfeketetó
Magunkról | Hirdetés feladása | Kapcsolatfelvétel | Állás | Szerzői jogok | Partnereink
© Erdélyi Turizmus Bt., 1999-2017. Minden jog fenntartva! A közölt fényképek, grafikák és szövegek felhasználása csak az Erdélyi Turizmus Bt. írásos jóváhagyásával lehetséges.