Főoldal
  Magyar Română Deutsch English   FŐOLDAL  |  INFORMÁCIÓK  |  KINCSKERESŐ   WAP  |  PDA

Szováta - élménybeszámolók

Visszalépés az előző oldalra Vissza

Barangolás Székelyföldön (vigyi5)

Barangolás Székelyföldön
2006. június 30-július 9.

Pénteken hajnalban indultunk Budapestről. Sajnos, autóbuszunk meghibásodott. Így, három órás kényszer pihenőt tartottunk. Buszvezetőnk ügyességének köszönhetően, megérkeztünk – Szt. László királyunk városába a „Kőrős-parti Párizsba” – Nagyváradra és gyönyörködhettünk a Székesegyházban. Késő este értük el szálláshelyünket, Csíkszeredát.
Másnap, (szombat) kimentünk Csíksomlyóra, ahol az „Ezerszékely Leány Napja” alkalmából tartott színpompás felvonulást nézhettük. Majd a Nyeregben lévő Hármashalom színpadon tartott szentmisén vettünk részt, majd az előadásokat nézhettünk. Dacára annak, hogy egy óriási felhőszakadás volt mindenki nyugodtan végig ült vagy állt a helyén. Délután városnézés volt.
Vasárnap elindultunk Brassó felé, Sepsiszentgyörgyön megnéztük, a református erődtemplomot. Meg szerettük volna nézni Prázsmáron az erődtemplomot, de a gondnok önkényesen vasárnap nem nyitotta ki a templomot (holott az útikönyvek szerint meg az ott elhelyezett tábla is hétfőre írta, hogy zárva. Kívülről is lenyűgöző hatást mutatott. Szászhermányban szerencsénkre megcsodálhattuk az itt található erődtemplomot. Sajnos a Fekete templommal sem volt szerencsénk lévén vasárnap és ez egy működő templom, így ide sem tudtunk bemenni, de a Fő tér és a Városháza szépsége kárpótolt minket, a felvonóval felmentünk a Cenk-tetőre és a lábunk alatt láthattuk az egész várost.
Következő (hétfő) nap kárpótolhattuk magunkat az előző napi kudarcokért, mert ragyogó időben érkeztünk Szovátára. A Medve-tó felújítása még nem fejeződött be így a közelében lévő szintén sós, Mogyorós-tóban fürödtünk. Miután jól kilubickoltuk magunkat jól esett Parajdon a hűs és sós levegőjű bányába lemenni. Aki nem ment a bányába az helyette megnézte Áprily Lajos szülőházát. Ebédre finom pisztrángot ettünk, majd családlátogatásra mentünk. Korondon ajándékvásárlás, ezután következett Farkaslaka, Tamási Áron síremléke, majd Szelykefürdőn Orbán Balázs síremlékéhez menet csodálhattuk a sok-sok székely kaput.
Ötödik (kedd) napunkon az első megállónk Madéfalván volt az emlékműnél. Majd Gyergyószentmiklóson csodáltuk meg a barokk stílusú Örmény templomot. Utunkat folytatva a Pongrác-tetőn át érkeztünk a Gyilkos-tóhoz. Gyalog lesétáltunk a festőien szép Békás-szoroson. Visszafelé megálltunk Marosfőn, ahol a Maros és az Olt ered, az egyik észak a másik délnek indulva. ’S megemlékeztünk, mártír Ébner Jenőről. Majd Csíkrákos és Göröcsfalva határában lévő romai katolikus erődtemplomot tekintettük meg.
Szerdán bementünk a Mohos-lápba, majd jót fürödtünk a Szt. Anna-tóban, Torján megszagoltuk a Büdös-barlangot. Kisbaconban megnéztük Benedek Elek apó házát. ’S megitta mindenki a hagyománnyá vált sört a helyi kocsmában. Bibarcfalván elámultunk a Szt. László legendából vett freskón.
A mai nap (csütörtök) izgalmas kalandban volt részünk, mert egy traktor vitt fel minket a Hargitára a menedékházig. Innen már csak 300m felfelé és megérkeztünk a „Székelyek Mekkájához” az 1801m magas Madarasi-Hargita csúcsra. Hazafelé menet megálltunk a Zeteváraljai-víztározónál, Székelyudvarhelyen megnéztük a 14 században épült kör alakú (rotunda) Jézus kápolnát, Udvarhelyen a fő tér és környéke nevezetességeit.
Erre a napra, (péntek) hosszú utat terveztünk. Első állomásunk Nyerges-tető volt, ahol 1848-ban egy század huszár Tuzson János parancsnoksága alatt tartotta vissza napokig az orosz csapatokat. Kézdiszentléleken a dombtetőn álló, lóhere (rotunda) formájú Szt. István kápolnát csodáltuk meg. Kézdivásárhely érintésével érkeztünk Gelencére, de a freskókat nem tudtuk megnézni, mert éppen temetés volt. Kovásznán és Csomakőrösön keresztül érkeztünk Zágonba, ahol Mikes Kelemen és Kis Manyi Múzeumot néztük meg.
Szombaton elindultunk az „Ezeréves határ” felé a Gyimesekbe. Itt megmásztuk a sok lépcsőt, hogy felérjünk, az un. nevezett Rákóczi-várba. Délután felmentünk Hargita-fürdőre megmásztuk a Kossuth-sziklát, beszagoltunk a Mofetába és igazi székely töltött káposztát ettünk.
Hazafelé menet (vasárnap) Gyergyószárhegyen megnéztük a Lázár kastélyt. A Maros-áttörésen folytattuk utunkat. Marosvécsen a Kemény kastély kertjében megemlékeztünk Kuncz Aladárról, Wass Albertről és az Erdélyi Helikon alapítóiról. A Király-hágon megettük a szokásos”micset”, majd elindultunk Budapest felé.

Az eddigi összes élménybeszámoló

Szállások Erdélyben | Erdélyi körutazások busszal, vonattal és hajóval | Régiók, települések | Húsvét Erdélyben | Csíksomlyói búcsú | Szilveszter Erdélyben
Szállás Székelyföld · Hargita-hegység · Sóvidék · Gyergyó · Udvarhelyszék · Csík · Marosszék · Háromszék · Gyimesek
Szállás Kalotaszeg · Bihar-hegység · Észak-Erdély, Máramaros · Dél-Erdély · Szászok földje
Szállás Kolozsvár · Torockó · Szováta · Kalotaszentkirály · Koltó · Csernakeresztúr · Körösfeketetó
Magunkról | Hirdetés feladása | Kapcsolatfelvétel | Állás | Szerzői jogok | Partnereink
© Erdélyi Turizmus Bt., 1999-2017. Minden jog fenntartva! A közölt fényképek, grafikák és szövegek felhasználása csak az Erdélyi Turizmus Bt. írásos jóváhagyásával lehetséges.