Főoldal
  Magyar Română Deutsch English   FŐOLDAL  |  INFORMÁCIÓK  |  KINCSKERESŐ   WAP  |  PDA

Fórum

Visszalépés az előző oldalra Vissza
Csúszós aszfalt További témakörök »
 
Hozzászólás
ge-es · válasz 2005-07-09 20:21:09 (1) 
Kedves Zoltán!
Együttérzek Veled a leírtakat olvasva. Nem mentegetni akarom a magyar autósokat, de az tény, hogy amilyen stílusban Nálatok vezetnek szerintem kimeríti a kaszkadőrizmus fogalmát. Ez önmagában is elég lenne a félelemhez, azonban amnilyen autókkal adják elő a kaszkadőr mutatványaikat román rendszámú autósok, az hihetetlen. Aznap, július harmadikán én éppen Kolozsvárról tartottam Kalotaszentkirályra és Kőrösfő előtt láttam haonló esetet. Miután egy román rendszámú autó a záróvonalon megelőzött és elhúzott, pár kilométer után lepihent a kanyarban az árokba. Amikor kisegítettük a román srác olyan büszke volt a "teljesítményére", mint ha Ő lett volna egy forma-1 pilóta.
Ja és az autók műszaki állapota, mint a kifolyott olaj vélhető forrása. A Totockóra vezető nyomvonalon (útnak nem nevezhető) én csak lépésben mertem közlekedni. A helybeli autók úgy néztek miközben megelőztek, mint egy bolondot, hogy ilyen lassan megyek. Igaz én csak az ötmilliós autómat féltettem.
Örtülök, hogy nem történt semmi bajod az ijedtségen kívül. Az autót lehet javítani...
G_Sándor
kovzoli · válasz 2005-07-08 13:28:03 (0) 
Kolozsvári rendszámú Opel gépkocsimmal a Királyhágó felől hazafele tartva, Kissebest (Bologa) elhagyva, a július 3-i esős vasárnapon, egy kanyarban megcsúsztam, és nekicsapódtam a szembe jövő sáv beton védőfalának. Bal első kerekem kitört, és némi zúzódás keletkezett a kocsin, nekem bajom nem esett. 1979 óta vezetek, balesetem nem volt. Azon a napon rekordot döntöttek ott a balesetek. Eleinte az úton található csigákra gyanakodtam, egyet talán éppen én tiportam el. De valójában mégis másra gyanakszom. Nevezetesen, hogy a keréknyomok közötti aszfaltsáv a gépkocsikból kicsepegő olajtól, ha még vizes is, rendkívül csúszóssá válik. Ha ezt figyelembe veszik, akkor az előzések során, amikor vissza akarnak sorolni, és a kerekeikkel éppen ezen a sávon vannak, ne fékezzenek. Én ugyanis ezt tettem. Hozzávetőleg a megengedett 90 km/h sebességgel haladhattam. A kanyar és a záróvonal előtt vissza akartam sorolni a sávomba, amihez fékeznem kellett. Ez volt a vesztem. A megcsúszott kocsi irányíthatatlanná vált. Még annyit, hogy a sok elszáguldó hazai gépkocsi közömbös maradt az esetemre, kivételt két magyarországi rendszámú gépkocsi utasai jelentették, akik hogylétem felől érdeklődtek, egyikük felajánlotta segítségét a hivatalos dolgok intézésében is. Rendkívül jól esett ez akkor a sokkos állapotomban. Hálás köszönetem fejezem ki utólag nekik ismeretlenül is. Kovács Zoltán.
 
Szállások Erdélyben | Erdélyi körutazások busszal, vonattal és hajóval | Régiók, települések | Húsvét Erdélyben | Csíksomlyói búcsú | Szilveszter Erdélyben
Szállás Székelyföld · Hargita-hegység · Sóvidék · Gyergyó · Udvarhelyszék · Csík · Marosszék · Háromszék · Gyimesek
Szállás Kalotaszeg · Bihar-hegység · Észak-Erdély, Máramaros · Dél-Erdély · Szászok földje
Szállás Kolozsvár · Torockó · Szováta · Kalotaszentkirály · Koltó · Csernakeresztúr · Körösfeketetó
Magunkról | Hirdetés feladása | Kapcsolatfelvétel | Partnereink
Felhasználási feltételek | Adatkezelés | Szerzői jogok
© Minden jog fenntartva! A közölt fényképek, grafikák és szövegek felhasználása csak a kiadó írásos jóváhagyásával lehetséges. www.erdelyiturizmus.hu - 1999-2021