Főoldal
  Magyar Română Deutsch English   FŐOLDAL  |  INFORMÁCIÓK  |  KINCSKERESŐ   WAP  |  PDA

Fórum

Visszalépés az előző oldalra Vissza
A fehér Völgy gerinc További témakörök »

Hozzászólás
g.barni · válasz 2007-03-11 12:29:18 (0)
A Fehér völgy gerinc
2005 január 15-én egy kis csapat indult útnak a fehér völgy gerinc megmászásara a Bucsecs hegységbe. Az éjjeli 3-as gyorsvónattal indultunk Sepsiszentgyörgyri vonatállomásrol majd Busténbe érkeztünk reggel 5 órara. Mikór a vonatrol le szálltúnk
-15C fók hideg lehetett és gyönyörű szépen látszott a Bucsecs hegység összes Völgyei.
Jápok völgye, Karájmán száraz völgy a Fehér völgy. Nézegettük nézegettük ezeket a völgyeket hogy milyen nagy a hó. Elévettük a fejlámpakat és elindultunk a piros háromszögőn majd balra letértünk a jelzett útrol és, egy óra múlva megérkeztünk a másik letérő úthoz is. Itt egy régi festett sárga háromszőg található az eggyik fánn ahonnan tóvább folytattúk útúnkat a Kostila menedékhely felé. Itt még a hó nem okozott gondokot mert jól ki volt taposva az ösvény( 1600 méteren) egy fórrás található ahol ajánlott vizet felvenni mert aztán több fórrás nincsen. Ghioka Andrea csinált egy csoport képet. Reggel 7 órakor meg érkeztünk az (1680méteren) található Kostila menedékhelyhez ahol lavina nyomait láttam.
Szintkülőmbség.
Bustén/ Kostila menedékhely/ 880 méter
Reggeliztünk majd 7:45 –kor tovabb indultunk ragyógó napsütéssel a meredek hegyoldalon ahol nyomok nem voltak és helyenként térdigért a hó. De a hó boritotta szikla falak kárpotoltak mindenétt, 50 szintkülömbség utan megálltúnk és feltettük a hágóvasakot mert, megérkeztünk az első (IB) nehézségü mászószakaszhoz , ide nagyon sziklamászó tapasztalat nem szükséges mert drotkötél van bisztosittva. Őrjitően sűt a nap, a hókoloncok ráragadnak a hágovasra. Az (IB) nehézségü mászószakasz után megnő a mélység és a kötelet is használni kellett. Innen tóvább a nyomokat én tapostam, és nagyon jó tempóba haladtunk majd egy újabb akadályt kellett le küzdenünk ez is (IB) nehézségü mászoszakasz, sziklamászó tapasztalat nem kell mert drótkötél van bisztosittva. Az egyik sziklapárkányonn zergéket is látúnk amit Ghioka Bogdan le fényképezte. Gyönyörüen sűt a nap és nincsen egy árva felhő az égbolton. Üldögélünk bámészkódunk Románia legnagyobb sziklafalait. Mielött a légi övre érkeztünk volna egy kissé meredek eljegesedett részen kellett ki mászni a kötelet is használni kellett. Ahol Gáspár Laci és Fekete Mihály kötél nélkül másztak ki. Itt már(2100méteren) voltunk és ez már a légi öv 14:00-kor érkeztünk fel ezen még át kellett mennünk ami keskeny havas sziklapárkányt jelentett, alattunk 150 m mélységgel. A légi öv tériszonyosoknak nem ajánlott útvonal. A légi öv után a Fehér Völgy gerincen folytattuk utunkat. A gerincen még egy mászószakaszon másztunk ki kötélbiztositással. Innen derékig ért a hó és 50 m szintkülönbség után szerencsésen felérkeztünk 2450 m-re és ez már a Kostila plató. Gyönyörű tiszta idő volt és szépen látszott a Nagykőhavas, a Csukás hegység és a Baiului hegység. 16,45-kor megérkeztünk a 2200 m-re a Babele menedékházhoz. Innen 17 órakor indultunk s amire megérkeztünk az 1950 m-en levő Piatra Arsa-hoz, besötétedett. 17 óra 30-kor a gerincen tovább folytattuk utunkat. Ahogy besötétedett a hőmérséklet -15 C fok alá süllyedt. Este 20,30-kor megérkeztünk 1400 m-re a felvonóhoz. Egy kis pihenő után 300 m szintkülönbséget kellett lemenni és 21,30-kor szerencsésen megérkeztünk a Szinajai vonatállomáshoz.
A túra résztvevői: Gáspár László Zsolt, Fekete Mihály, Gödri Barna (Sepsiszentgyörgy), Ghioca Andrea és Ghioca Bogdan (Brassó).

A Fehér völgy gerinc
Szintkülőmbség.
Bustén/ Kostila menedékhely/ 880 méter
Reggeliztünk majd 7:45 –kor tovabb indultunk ragyógó napsütéssel a meredek hegyoldalon ahol nyomok nem voltak és helyenként térdigért a hó. De a hó boritotta szikla falak kárpotoltak mindenétt, 50 szintkülömbség utan megálltúnk és feltettük a hágóvasakot mert, megérkeztünk az első (IB) nehézségü mászószakaszhoz , ide nagyon sziklamászó tapasztalat nem szükséges mert drotkötél van bisztosittva. Őrjitően sűt a nap, a hókoloncok ráragadnak a hágovasra. Az (IB) nehézségü mászószakasz után megnő a mélység és a kötelet is használni kellett. Innen tóvább a nyomokat én tapostam, és nagyon jó tempóba haladtunk majd egy újabb akadályt kellett le küzdenünk ez is (IB) nehézségü mászoszakasz, sziklamászó tapasztalat nem kell mert drótkötél van bisztosittva. Az egyik sziklapárkányonn zergéket is látúnk amit Ghioka Bogdan le fényképezte. Gyönyörüen sűt a nap és nincsen egy árva felhő az égbolton. Üldögélünk bámészkódunk Románia legnagyobb sziklafalait. Mielött a légi övre érkeztünk volna egy kissé meredek eljegesedett részen kellett ki mászni a kötelet is használni kellett. Ahol Gáspár Laci és Fekete Mihály kötél nélkül másztak ki. Itt már(2100méteren) voltunk és ez már a légi öv 14:00-kor érkeztünk fel ezen még át kellett mennünk ami keskeny havas sziklapárkányt jelentett, alattunk 150 m mélységgel. A légi öv tériszonyosoknak nem ajánlott útvonal. A légi öv után a Fehér Völgy gerincen folytattuk utunkat. A gerincen még egy mászószakaszon másztunk ki kötélbiztositással. Innen derékig ért a hó és 50 m szintkülönbség után szerencsésen felérkeztünk (2450 m-re )és ez már a Kostila plató. Gyönyörű tiszta idő volt és szépen látszott a Nagykőhavas, a Csukás hegység és a Baiului hegység. 16,45-kor megérkeztünk a 2200 m-re a Babele menedékházhoz. Innen 17 órakor indultunk s amire megérkeztünk az 1950 m-en levő Piatra Arsa-hoz, besötétedett. 17 óra 30-kor a gerincen tovább folytattuk utunkat. Ahogy besötétedett a hőmérséklet -15 C fok alá süllyedt. Este 20,30-kor megérkeztünk 1400 m-re a felvonóhoz. Egy kis pihenő után 300 m szintkülönbséget kellett lemenni és 21,30-kor szerencsésen megérkeztünk a Szinajai vonatállomáshoz.

Szállások Erdélyben | Erdélyi körutazások busszal, vonattal és hajóval | Régiók, települések | Húsvét Erdélyben | Csíksomlyói búcsú | Szilveszter Erdélyben
Szállás Székelyföld · Hargita-hegység · Sóvidék · Gyergyó · Udvarhelyszék · Csík · Marosszék · Háromszék · Gyimesek
Szállás Kalotaszeg · Bihar-hegység · Észak-Erdély, Máramaros · Dél-Erdély · Szászok földje
Szállás Kolozsvár · Torockó · Szováta · Kalotaszentkirály · Koltó · Csernakeresztúr · Körösfeketetó
Magunkról | Hirdetés feladása | Kapcsolatfelvétel | Partnereink
Felhasználási feltételek | Adatkezelés | Szerzői jogok
© Minden jog fenntartva! A közölt fényképek, grafikák és szövegek felhasználása csak a kiadó írásos jóváhagyásával lehetséges. www.erdelyiturizmus.hu - 1999-2021