Főoldal
  Magyar Română Deutsch English   FŐOLDAL  |  INFORMÁCIÓK  |  KINCSKERESŐ   WAP  |  PDA

Fórum

Visszalépés az előző oldalra Vissza
Útinfó - előzzük meg a tengelytörést! .....drum in lucru.... További témakörök »
 
Hozzászólás
Előző [ 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  51  52  53  54  55  56  57  58  59  60  61  62  63  64  65  66  67  68  69  70  71  72  73  74  75  ] Következő
CsabaZ · válasz 2011-05-26 16:15:45 (1853) 
A http://www.theaa.com/route-planner/index.jsp útvonaltervező szoftver szerint az útvonal hossza 548 km
Előzmény: diva 2011-05-16 17:50:44 (1852)
diva · válasz 2011-05-16 17:50:44 (1852) 
Kedves CsabaZ !

Köszönöm a segítségedet ! Máris továbbítom az érdekelteknek . ....

Előzmény: CsabaZ 2011-05-16 14:34:06 (1850)
suchp · válasz 2011-05-16 15:55:27 (1851) 
Sziasztok! Tudna valaki segíteni abban, hogy a Borszék-Orotva (Jolotca)-Ditró útvonal bringával járható?
CsabaZ · válasz 2011-05-16 14:34:06 (1850) 
Én is Szegedről szoktam utazni Csíkba és a már sokszor kipróbált, legrövidebb útvonal a következő:

Szeged - Arad - Déva - Szászváros - Alvinc (itt van egy egérút, amivel ki lehet kerülni Szászsebest) - Gyulafehérvár (nem kell bemenni a városba, létezik egy elkerülő út) - Tövis - Balázsfalva - Kiskapus - Medgyes - Segesvár - Héjjasfalva - Székelykeresztúr - Székelyudvarhely - Csíkszereda

Az úr végig jó minőségű, nem régen lettek felújítva. Legfeljebb a Balázsfalva - Kiskapus közötti 20-30 km-es szakaszon lehetnek kátyúk, de ez nem túl hosszú szakasz. Érdemes ezt az utat választani, mert Nagyszeben felé kerülő, ráadásul a városba bevezető 2,5 sávos szakasz egy valóságos halálút (mindenki a középső sávban előzve halad), rengeteg balesettel.
Előzmény: diva 2011-05-16 09:04:17 (1849)
diva · válasz 2011-05-16 09:04:17 (1849) 
Kedves Fórum társak ! Egyik ismerősöm most jönne először Erdélybe Szegedről , Nagylaknál akar átjönni és egészen Csíkszeredáig utazna . Kérlek javasoljatok egy lehetőleg jó minőségi útvonalat ! Előre is köszönöm !
zabola · válasz 2011-05-13 14:47:38 (1848) 
Én tavalyelőtt mentem végig ezen az úton, helyi viszonyokhoz képest semmiképpen sem nevezném siralmasnak, sőt. Persza a sok falu miatt lassú a haladás, de a táj is elvonja az ember figyelmét.
Előzmény: nyeno 2011-05-03 11:30:04 (1843)
olizoli · válasz 2011-05-03 14:27:46 (1847) 
Hááát... öööö... az az igazság, hogy tapasztalataim szerint a kamionok 50-nél ugyanúgy lesepernek az útról. Erdélyben szembesültem először azzal, hogy a kamionok kb egyenletesen 80-nal mennek, lakott területen kívül és belül is (kivételek a nagyobb települések és ahol tudják, hogy mérni szoktak)... Ha nagyon szabályos akar lenni, akkor a kis faluban lelassít 70-re. :-)
Előzmény: lajba 2011-05-03 14:19:01 (1846)
lajba · válasz 2011-05-03 14:19:01 (1846) 
Hálás köszönetem az infóért, de ugye lakott területen belül nem 40 km a megengedett??:) mert akkor a kamionok lesepernek az útról...
Előzmény: olizoli 2011-05-03 13:22:54 (1845)
olizoli · válasz 2011-05-03 13:22:54 (1845) 
Ja, a másik forrás, ahonnan a 750 kg súlyhatárt vettem itt:
http://ro.wikipedia.org/wiki/Remorc%C4%83
Előzmény: lajba 2011-05-02 19:25:01 (1842)
olizoli · válasz 2011-05-03 12:39:24 (1844) 
Tudós nem vagyok, de azért megpróbáltam utánanézni az utánfutós dolognak is, a következőt találtam:
750 kg alatti utánfutót vontató autó megengedett maximális sebessége 10 km/h-val kisebb, mint a vontató autó utánfutó nélküli megengedett maximális sebessége. Na, ezt elég hülyén fogalmaztam meg - egyszerűbben: ha utánfutót vontatsz, 10 km/h-val menj lassabban :-)

***********************

Még egy adalék az előző, 100 km/h megengedett sebességhez (előző hozzászólásom). A most talált lap kissé árnyaltabban fogalmaz és itt nem "nemzeti ÉS európai" rendű utakról van szó (=drumuri nationale si europene), hanem "nemzeti európai" rendűekről (E jelölésűek) (=drumuri nationale europene (E) ), ahol a 100 km/h megengedett. A különbség egy kötőszó...

Azaz nem minden nemzeti rendű úton (előző hsz-omban nemzeti rendű utak (jelzés DN és egy vagy két szám, valamint egy opcionális betű, jelzés színe PIROS, pl. DN1 vagy DN79B); "drum national".) megengedett a 100 km/h, csak azokon, melyek részei az európai rendszernek és rendelkeznek E-számmal is (pl E60)...

Tehát E-s úton a 100 km/h rendben van, máshol viszont 90 km/h a maximális megengedett sebesség!

Forrás ezúttal: http://codulrutier.ro/codul_rutier_reguli_de_circulatie_2.php?word=remorca , és ez tűnik a hivatalosabb romániai KRESZ-oldalnak.
Előzmény: lajba 2011-05-02 19:25:01 (1842)
nyeno · válasz 2011-05-03 11:30:04 (1843) 
Sziasztok!

Szeretném megtudni, hogy Szászrégentől Gyergyószentmiklósig a Maros völgyében milyen az út minősége? Javult-e már, mert az elmúlt években siralmas volt. Ismét szeretném megnézni a szép tájat amelyen a forgalom nem volt túl zsúfolt. Kérem, hogy olyanok válaszoljanak, akik a közelmúltban jártak ezen az útvonalon!

Köszönettel előre is: Nyeno
lajba · válasz 2011-05-02 19:25:01 (1842) 
Annyi tudós ember megfordul itt a fórumon, segítsetek nekem...:) gyakran jövök M.O.-ról utánfutóval, de fogalmam sincs az utánfutóval megengedett maximális sebességről. 500 kg összsúly, 1 tengelyes. Előre is köszönet az infóért
olizoli · válasz 2011-05-01 14:57:36 (1841) 
Nos, azt hiszem, hogy nagyjából megvan a válasz a sebességhatárokra (talán hasznos lesz beírni):

1. A Wikipédia szerint a romániai utakat a következő rangsorba sorolják:

-autópályák (jelzés A és egy szám, jelzés színe ZÖLD, pl A3); "autostrada"
-gyorsforgalmi, vagy ún. expressz-utak (jelzés DX és egy vagy két szám, valamint egy opcionális betű, jelzés színe PIROS); "drum rapid" vagy "drum expres" - én még ilyennel nem találkoztam
-nemzeti rendű utak (jelzés DN és egy vagy két szám, valamint egy opcionális betű, jelzés színe PIROS, pl. DN1 vagy DN79B); "drum national".
(A nemzeti rendű utak egy része (pl. a DN15) az európai közúthálózati rendszer részét képezi, ilyenkor az "E" és szám-jelzést is megkapják, színe ZÖLD, pl. E60)
-megyei utak (jelzés DJ és három szám és egy opcionális betű, a számok megyénként változnak, jelzés színe KÉK, pl. DJ122); "drum judetean"
-helyi vagy községi utak (jelzés DC és egy szám, valamint egy opcionális betű, a számok megyénként változnak, jelzés színe SÁRGA, pl DJ43); "drum comunal"
Forrás: http://en.wikipedia.org/wiki/Roads_in_Romania

2. A 2007-es (újabbat nem találtam) romániai KRESZ szerint (Cod rutier) a fentiek szerint besorolt utakra vonatkozó sebességhatárok a következők:

a. településen kívül:
-autópályákon: 130 km/h
-gyorsforgalmi, expressz, nemzeti és európai rendű utakon: 100 km/h
-összes többi kategóriájú úton: 90 km/h

b. településen belül: 50 km/h
Forrás: http://www.codul-rutier.ro/

Ami engem továbbra is zavar az az, hogy az előző hsz-omban említett határátkelőknél a táblán csak annyi van, hogy településen kívül 100 km/h. Az is igaz viszont, hogy a határátkelőkkel ellátott utak nemzeti vagy európai rendűek.
Előzmény: olizoli 2011-04-27 01:46:17 (1840)
olizoli · válasz 2011-04-27 01:46:17 (1840) 
Az én GPS-em csak az E60-on mutatott 100-at lakott területen kívül, amit mondjuk meg lehet úgy magyarázni, hogy végtére is az autópályát leszámítva az a legmagasabb rendű út (DN, azaz drum national, azaz "nemzeti", szóval nem községi (DC), megyei (DJ) stb.), amolyan autóút-féle. Viszont itt jön a bökkenő: a határátlépőknél elhelyezett táblák nem részletezik az út rendjét, szerintük lakott területen kívül *minden úton* 100 a sebességkorlát...! A 90-es szám nem is szerepel rajtuk.
Előzmény: domager 2011-04-26 08:42:58 (1839)
domager · válasz 2011-04-26 08:42:58 (1839) 
Igazad lehet, én a GPS -ben is 100-as táblát láttam városon kívül, azt hittem az a rossz, úgyhogy a 90-est vettem én alapul.
Mondjuk vigyázni kell, mivel előszeretettel mérnek városhatár után/előtt és a tábla vonalában már 50-nel kell menni.
olizoli · válasz 2011-04-26 01:27:08 (1838) 
Üdv! Hogy van az, hogy Romániába átérve több határátkelőnél is ki van téve a tábla, miszerint Románia területén autópályán 130, lakott településen belül 50, azon kívül pedig 100 (száz!) km/h a sebességkorlát...? Ez nem csak Nagyváradnál (E60) van így, hanem pl. Méhkerékénél is. És nincs az sem megjelölve, hogy milyen rangú út a 100-as korlátú, azaz e tábla szerint lakott területen kívül bármilyen úton 100 a max. Bevallom nem értem, úgy tudtam, hogy ott is 90, mint Magyarországon...
mtg · válasz 2011-04-25 01:01:03 (1837) 
Múlt héten átmentünk Nagyszalontára Méhkeréknél, majd onnan irány Nagyvárad. Nagyszalonta határától majdnem végig útfelbontás, szélesítés volt jelzőlámpával irányított egy sávos forgalommal. Mindenki úgy kalkuláljon, hogy ez 10-15 percet hozzátehet az úthoz!
CsabaZ · válasz 2011-04-20 14:21:56 (1836) 
Szerintem semmit se néznek, nincs meg hozzá a technikai eszközük. Maximum akkor jöhet elő ez a probléma, ha egy újabb büntetés esetén rákeresnek a rendszámra valamilyen elektronikus nyilvántartásban.
Előzmény: domager 2011-04-20 08:51:40 (1834)
Cavos · válasz 2011-04-20 10:17:41 (1835) 
Halihó!

Nemsokára keresztülutazunk Erdélyen és érdeklődni szeretnék, milyen tapasztalataitok vannak az alábbi útvonallal kapcsolatban:

Nyírábrány - Érmihályfalva / Valea lui Mihai (19C) - Székelyhíd / Săcueni (19) - Szilágynagyfalu / Nuşfalău (19B) - Zsibó / Jibou (1H) - Dés /Dej (108B) - Gura Humorului (17) - Fălticeni (2E).

Különösen a Zsibó-Dés közötti megyei út állapotára lennék kíváncsi, ill. hogy érdemesebb-e a Szamos-völgyben az 1C-n kerülni. Itt úgy láttam, hogy a 19B sokak szerint gáz, míg a 17-esről azt találtam, hogy Erdély határáig zsírul meg van csinálva. Általában Borsnál szoktunk bejönni, és a Várad-Kolozsvár-Régen-Tölgyes útvonalon jövünk, de Régentől a 15-ös egyszerűen katasztrofális szokik lenni -- nem tudom, ez változott-e? Most azért mennénk másfele, mert máshonnét jövünk. Szerintetek érdemes (sebesség, útminőség alapján) az új vonalon jönni, vagy inkább lecsorogni Berettyóújfalu-Ártánd felé, és a korábbin jönni?

Előre is köszi az észrevételeket!
domager · válasz 2011-04-20 08:51:40 (1834) 
Ugye az a 67 lej már 134, mivel nem fizettem be 48 órán belül.
Az kb. 9 ezer forint.

Ha szívóznak majd, akkor befizetem.

Amúgy ha a rendszámot nézik, az azért rossz nekik, mert azt itthon némi illetékért másra is lehet cserélni.
domager · válasz 2011-04-20 08:27:03 (1833) 
A cetlin szerepel, hogy 2 puncte. Ez akkor pontosan mit jelent?
Amúgy a rendőr se angol, se német, se orosz és se magyar nyelvet nem bírta, így elég nehéz a rendőrrel szót érteni.
domager · válasz 2011-04-20 08:23:56 (1832) 
Úgy néz ki, hogy ezzel az autóval a következő 2 évben nem hiszem, hogy megyek ki.
Ha meg eladom, a vevőt vennék elő? Nem hiszem.
vas sándor · válasz 2011-04-19 15:21:03 (1831) 
A 67 lei tényleg érdekes összeg, azzal kapcsolatba hogy a büntetés nem jön át van észrevételem.
A barátomat megbüntették odakint és kapott hozzá kettő büntető pontot és közölték hogy a követségen keresztül át is kerül, és ez így is történt. Most mivel már digitális az útdíj odaát vigyázni kell a befizetésekkel, a rendszám bekerülhet egy adatbázisba és ha újra átmegyünk aktivizálódik a rendszám és könnyen lekacsolnak a túloldalon és lehet hogy jóval drágább lesz.
CsabaZ · válasz 2011-04-19 15:12:07 (1830) 
A 67 lej (érdekes összegű bírság) be nem fizetése miatt semmitől sem kell tartanod. Még Ausztriából, vagy Németországból sem küldik át behajtásra a büntetőcetliket, nemhogy Edélyből.
Előzmény: domager 2011-04-17 22:33:39 (1829)
domager · válasz 2011-04-17 22:33:39 (1829) 
Köszönöm a tanácsokat!
Az immár +10 km-rel hosszabb autópálya sokat segített odaát, azon a kb. 50 km-en legalább 1 órát spóroltuk.
Az E60-as út jó, odafelé csak Nagyvárad volt rázós.
Kovászna és Kézdivásárhely közötti utat kerüljétek el, 20 km-en keresztül 10 centis sár van az utakon. Most hétvégén még ezt tetézte +5 cm hó is.
Úgyhogy áprilisban odaát még ajánlott a téli gumi. Április 1-től nem takarítják már az utakat.
A fix trafik nem tudom mennyire működnek, de sok helyen láttam.
Rendőr is van sok, de legalább rendőrautóból fotóznak.
Egy helyen hatvanhét lejre büntettek, viszont már jöttünk haza, úgyhogy nem fizettem be (lejem se volt + időm se).
Várható valami következmény?


A Szováta-Fogaras úton el kell vetni a Vargyason át menő utat. Autóval küzdeni kellett.
Monster620 · válasz 2011-03-29 14:40:27 (1828) 
Sziasztok!
Kérdésem lenne, hogy Szovátáról Fogarasra melyik utat ajánljátok, motorkerékpárral mennénk.
Köszi: Gábor
nemetipeter · válasz 2011-03-10 13:59:08 (1827) 


Üdvözlet Mindenkinek!
Azt szeretném megkérdezni, hogy Vasaskőfalvátol milyen az út a Pádisi menedékházig?
Személyautóval járható-e?
Ha Valaki tud megbízható infót azt előre is köszönöm.
CsabaZ · válasz 2011-02-24 12:31:07 (1826) 
Erdélyben minden MOL, Petrom és ÖMV kútnál lehet bankkártyával fizetni, ami valóban a leggazdaságosabb megoldás, hiszen a legkedvezőbbnek mondható deviza árfolyamon kerül a bankszámla megterhelésre. A bankkártyát elfogadják a legtöbb üzletben is, a nagyáruházakban különösen. Ráadásul még a pénzváltási macerával sem kell foglalkozni és a végén nem marad a nyakunkon az itthon gyakorlatilag semmire sem használható lej. Pénzt csak az étterem, kocsma - Csíki sört kedvelők figyelem - céljából érdemes váltani, a legszükségesebb mennyiségben. A kinti szállásadókkal általában meg lehet egyezni forintban, esetleg euróban is.

Üzemanyag szempontjából a Petrom kutak a legolcsóbbak (egy hónappal ezelőtt 5,04 RON volt a 95-ös literje náluk) és a benzin, gázolaj minősége is megbízható.

Léteznek továbbra is Petrom-ÖNV közös logóval működő kutak is, amelyek egy kicsit drágábbak a "mezítlábas" Petromtól, de ezek is ugyanazt a minpőségű özemanyagot árulják. A Petromot ugyanis az ÖMV privatizálta annak idején (a MOL ajánlatát a Nagy Románia párttól való félelmükben nem merték megtenni), így a Petrom gyakorlatilag az ÖMV egyik leányvállalata. Ennek ellenére léteznek külön ÖMV kutak is, így Erdélyben gyakorlatilag 3 különféle kútnál is lehet ÖMV (de inkább Petrom) üzemanyagot vásárolni.

A MOL kutak árszínvonala nagyjából egyszinten van az ÖMV kutak áraival. Előnye ha valaki céges kocsival utazik ki és rendelkezik céges MOL Arany Kártyával, hogy ezeknél a MOL kutaknál ugyanúgy elfogadják ezeket a MOL kártyákat tankolási fizetőeszközként. Ezáltal a céges autók tankolási könyvelése és pénzügyi elszámolása egyszerűsödik, hiszen a MOL Arany Kártya mögött álló itthoni pénzfedezet terhelése forintban történik meg.

Jó utat mindenkinek Erdély szent földjén!
Előzmény: olizoli 2011-02-19 19:03:36 (1820)
deb65 · válasz 2011-02-23 20:17:47 (1825) 
Köszönöm. Kipróbálom.
Előzmény: Tixo 2011-02-23 10:36:17 (1824)
Tixo · válasz 2011-02-23 10:36:17 (1824) 
Ha valaki Székelyföld felé tart, akkor tudom a következö útvonalat ajánlani: az M3-on Nyíregyházáig, Vállajon, Nagykárolyon és Tasnádon keresztül Zilah felé. A tasnádi út egy kicsit rázós, de a szatmári útra (E 81) térve nagyon jó az útminöség. Kolozsvárt (az autopálya felé) el lehet kerülni, ha Márénál (a híd után) balra fordulunk a tehermentesítö útra. Egy kicsit szük, föleg ha két kamion találkozik egymással, de ez a 14 kilométeres út teljesen megéri. Gyalútól nyugatra lehet ismét a királyhágói útra térni és Gyalu után az autópályára felhajtani. Nagyon szeretem ezt az útat, mivel nyugisabb (kevés kamion és falu) és szép a táj is (Meszes-hegység). Azt hiszem, közben felavatták a zilahi elkerülöt, úgy a város legnagyobb részén nem kell már keresztül menni (ami általábban sem nagyobb gond). De ha valaki keres egy MOL-benzinkutat, annak Tasnád felöl be kell menni a központ felé.

A Margitta – Szilágysomlyó útvonalat nem tudom ajánlani – na és föleg Kraszna és Csicsó felé az út egy rémálom! Másfél éve mentem ott éjjel és nagy ködben (30 km = 1 óra plussz kocsi-tönkretevés).

Amúgy a Csíkkozmás és Kézdivásárhely közötti útat kb. 5 éve felújították és jól járható. Tavaly volt ám ott ís árvízkár, de azért nincsen lezárva.
Előzmény: deb65 2011-02-21 13:03:12 (1823)
Előző [ 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  51  52  53  54  55  56  57  58  59  60  61  62  63  64  65  66  67  68  69  70  71  72  73  74  75  ] Következő
Hozzászólás
 
Szállások Erdélyben | Erdélyi körutazások busszal, vonattal és hajóval | Régiók, települések | Húsvét Erdélyben | Csíksomlyói búcsú | Szilveszter Erdélyben
Szállás Székelyföld · Hargita-hegység · Sóvidék · Gyergyó · Udvarhelyszék · Csík · Marosszék · Háromszék · Gyimesek
Szállás Kalotaszeg · Bihar-hegység · Észak-Erdély, Máramaros · Dél-Erdély · Szászok földje
Szállás Kolozsvár · Torockó · Szováta · Kalotaszentkirály · Koltó · Csernakeresztúr · Körösfeketetó
Magunkról | Hirdetés feladása | Kapcsolatfelvétel | Partnereink
Felhasználási feltételek | Adatkezelés | Szerzői jogok
© Minden jog fenntartva! A közölt fényképek, grafikák és szövegek felhasználása csak a kiadó írásos jóváhagyásával lehetséges. www.erdelyiturizmus.hu - 1999-2021