Főoldal
  Magyar Română Deutsch English   FŐOLDAL  |  INFORMÁCIÓK  |  KINCSKERESŐ   WAP  |  PDA

Fórum

Visszalépés az előző oldalra Vissza
Útinfó - előzzük meg a tengelytörést! .....drum in lucru.... További témakörök »
 
Hozzászólás
Előző [ 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  51  52  53  54  55  56  57  58  59  60  61  62  63  64  65  66  67  68  69  70  71  72  73  74  75  ] Következő
csapddlecsacsi · válasz 2008-11-27 10:54:06 (1281) 
Bp.-M3-Nyíregyháza után-Nyírbátor-Vállaj határ-Nagykároly-Tasnád-Zilah-Kolozsvár elkerülő reptér felé-Apahida-Mezőség-Faragó-Sáromberke-Nagyernye-Nyárádremete-Szováta-Székelyudvarhely-Csíkszereda.

Gyors, kisforgalmú, traffipaxmentes.
Előzmény: zabi 2008-11-25 09:09:04 (1279)
CsabaZ · válasz 2008-11-25 13:53:13 (1280) 
Útvonaltervezéshez nem rossz megoldás a www.hu.map24.com honlap.

Szépséghibája, hogy itt is a tolvajok nyelvén kell beírni a helységneveket. Jó lenne ha lenne már végre egy magyar nyelvű GPS szoftver Pozsony, Kolozsvár, Újvidék, Felsőőr elnevezéseket használva!
Előzmény: zabi 2008-11-25 09:09:04 (1279)
zabi · válasz 2008-11-25 09:09:04 (1279) 
Köszönöm! Ezt az utat már sokszor megtettem, mindig arra megyek. Apósék Szeredába élnek.
Azért kérdeztem, hogy van e más útvonal, de akkor marad a rég bevált!

Köszi még egyszer!
Előzmény: CsabaZ 2008-11-24 23:32:47 (1278)
CsabaZ · válasz 2008-11-24 23:32:47 (1278) 
Akkor egészen más a helyzet!

Pestről autópályán el lehet menni Debrecenig, majd kb. 25-30 km-es úton Ártándnál kell átlépni a gúnyhatárt. Majd a Nagyvárad - Élesd - Bánffyhunyad - Kolozsvár - Torda - Marosvásárhely - Balavásár - Szováta - Székelyudvarhely - Csíkszereda útvonalat érdemes becélozni.

Errefelé is nagy a kamionforgalom, mint a déli úton, de ez mindkét erdélyi főútvonalra jellemző (az ország gazdasága évi 5 % feletti növekedést produkálva zakatol, mint a mozdony, közben autópálya még egy centi sincs).

Az útbaeső legnagyobb város Kolozsvár, jelentős forgalommal, ezen át kell küzdeni magát az utazónak. Kolozsvár és Torda között kétszer-kétsávos az út, de a sok kanyar miatt azért mégsem lehet száguldozni, csak a kamionokat könnyebb leelőzni. Kolozs megyében egyébként is érdemes óvatosan hajtani, mert különösen a településeken nagyon sok fixen telepített traffipaxos kamerát állítottak fel.

Jó utat!
Előzmény: zabi 2008-11-24 16:15:54 (1277)
zabi · válasz 2008-11-24 16:15:54 (1277) 
Szia!

Köszi a választ. Bp-ről indulok.
Előzmény: CsabaZ 2008-11-24 15:57:27 (1276)
CsabaZ · válasz 2008-11-24 15:57:27 (1276) 
Attól függ, hogy honnan indulsz Csíkszeredába?

Ha Szeged környékéről, akkor a Nagylak - Arad - Déva - Alvinc - Gyulafehérvár (keleti irányból elkerüli a várost egy elkerülő út) - Tövis - Balázsfalva - Kiskapus - Medgyes - Segesvár - Héjjasfalva - Székelykeresztúr - Székelyudvarhely - Csíkszereda útvonal a legrövidebb.

Az út sem rossz, csupán a Tövis - Kiskapus (ezen belül főleg a Balázsfalva - Kiskapus) szakaszon kell jobban vigyázni). Ezen a részen kívül pedig inkább a szemből jövő autósok villogásait érdemes komolyan venni, hogy kevésbé fuss bele egy traffipaxba.

Jú utat mindenkinek!
Előzmény: zabi 2008-11-24 13:41:31 (1275)
zabi · válasz 2008-11-24 13:41:31 (1275) 
Sziasztok!

Mi évente 2-3-szor megyünk Csíkszeredába. Mindig a Bors- Nagyvárad-Kolozsvár- Vásárhely-Székelyudvarhely-Csíkszereda útvonalon. A navigáció felhozott nekem egy másik útvonalat, ami Arad felé megy, és a déli részen. Szerintetek maradjak a régi útvonalon, vagy jobb a déli részen menni?

Köszi
CsabaZ · válasz 2008-11-02 13:09:22 (1274) 
Köszönöm az infókat, azóta már hazatértem így személyes tapasztalataim is vannak erről a dél-erdélyi útról.

Nos Aradtól Nagyszebenig a szokásos. Déva előtt a Marosillye-Szakamás részen a Maros hídnál továbbra is félpályás az áthaladás, de gyorsan át lehet haladni.

A korábbi útépítések elég jól haladtak, így Nagyszebentől Fogaras előttig kiváló az út, szinte autópálya minőségű. Hibája, hogy az útpálya felfestések még nem készültek el, illetve néhány terelősziget építés, illetve hídfelújítás alkalmával félpéályás korlátozások vannak.

Fogarastól Feketehalomig még javában tartanak az útépítések.

Aztán Feketehalomtól Brassóig már kétszer kétsávos út vezet be a városba.

Összességében számítva egészen jó ez a dél-erdélyi út. Éjszaka indultam így a kamion forgalom sem volt még túl erős. Hátránya, hogy nagyon hosszú az út, de aki Szeged környékéről indul mondjuk Sepsiszenthyörgyre, annak még mindig ez a legrövidebb megoldás.

Ja még valami, matrica ügyben. Ar Arad központjában található MOL kútnál (Iuliu Maniu út) ezúttal nem kaptam 7 napos matricát. Ugyanakkor a városból Déva felé vezető út jobb oldalán épült egy vadonatúj MOL kút (ezzel együtt immár 4 db MOL kút van Aradon), ahol csont nlkül tudtak adni 7 napos matricát. Amit aztán az Erdélyben lehajtott 1400 km-es utam során soha, egyetlen egyszer sem ellenőriztek.

Jó utat mindenkinek!
Előzmény: toth21 2008-10-30 19:37:52 (1273)
toth21 · válasz 2008-10-30 19:37:52 (1273) 
Csak röviden...
Brassó - Nagyszeben - 1-es út. Végig építik. Az asztfaltszőnyeg nagyjából kész. A hidak, ... hát arra még várni kell. Viselhető!
(Szász)Sebes - Arad - 7-es út. Szinte végig építik. Náhány pont kivételével jól autózható. Az egysávos szakaszoknál nagy-nagy türelem!
Sepsibükszád - Kézdivásárhely - járható, az elmosott híd mellet terelőút.
Székelyudvarhely - Oklánd és megyehatár - Vargyas - Barót megjárja, elmegy. Oklánd - megyehatár között földút, nem rossz, de...
Székelykeresztúr - Farkaslaka között az út majdnem kész, kitűnő, de a hidak... arra még várni kell!
Apahida - Dés között, ... soha nem lesz késsz!
Jó utat! Vigyázz Magadra! A Románok továbbra is agresszívak, idegesek, némelyiknek az úton tartózkodása önmagában rizikóhányad, tisztelet ....
T. Laci
CsabaZ · válasz 2008-10-07 10:11:13 (1272) 
Sziasztok!

A hónap végén valószínűleg a Brassó - Fogaras - Nagyszeben stb. útvonalon kellene majd visszajönnöm Sepsiszentgyörgyről.
Milyen állapotban van most ez a déli útvonal? Fogaras környékén tartanak még az útfelújítások, útlezárások?
Köszi az infókat?
gazsy72 · válasz 2008-09-22 14:58:51 (1271) 
A vége majdnem lemaradt:

5.) Belényes és Biharfüred között az új jó. Biharfüredtől szerettünk volna végigautózni a Jád-völgyében, ám szállásadónk óva intett ettől. (Az eredeti terv szerint Biharfüredről a Jád-völgyén át Csarnóházáig (Bulz) mentünk volna, onnan (Biharfüred vm. – Stâna de Vale hc.) Barátkáig (Bratca). Innen rövid látogatás a Révi-szorosba Kőrösbánlakán (Bălnaca) át Vársonkolyosig (Şuncuiuş), majd vissza Barátkáig, és a Királyerdő-hegységet átszelő útón Erdődámoson (Damiş) és az Albioara-szoroson át vissza Magyarremetére.) Biharfüredről elindultunk a Jád-völgyi úton, azonban néhány km után feladtuk. Az út oly mértékben rossz volt, hogy nem mertünk továbbmenni. (Az igazsághoz hozzátartozik, hogy mivel esett az eső, a sáros vízzel telt kátyúk mélységét lehetetlen volt felmérni.) Azért sétáltunk egy jót. Az itt töltött csaknem két óra alatt mindössze egy Daciával találkoztunk. (Anno jártam már erre, végig is mentem a Jád-völgyén, de akkor más autókkal is bőven találkoztunk…)
gazsy72 · válasz 2008-09-22 14:33:08 (1270) 
Üdvözlet!

A minap érkeztünk haza egyhetes Bihar-hegységbeli túránkról. Szeretném megosztani a tapasztalatainkat mindenkivel.

1.) Szállásunk – immáron második alkalommal – Magyarremetén (Remetea) Fila Istvánék Turul Panziójában volt. Mind az elhelyezésről, mind az ételekről csak a legjobbakat mondhatom. Egyszóval szuper!

2.) A megközelítésre két lehetséges útvonal:
- Méhkerék határátkelő – Nagyszalonta (Salonta) – Tulka (Tulca) – Tenke (Tinca) – Pusztahollód (Holod) – Robogány (Răbăgani) – Belényes (Beiuş) – Magyarremete (Remetea)
- Méhkerék határátkelő – Nagyszalonta (Salonta) – Árpád (Arpăşel) – Feketebátor (Batăr) – Bélfenyér (Belfir) – Belényesújlak (Uileacu de Beiuş) – Kőrösjánosfalva (Ioanis) – Belényes (Beiuş) – Magyarremete (Remetea)

Mindkét út viszonylag jó minőségű, egy-két helyen kisebb felületi hibákkal. Alacsony építésű autóval is jól járható. (Mi egy Opel Astrával és egy Renault Scenic-kel utaztunk.) Míg az első út (Tenke felé) látnivalók szempontjából semmi különöset nem ígér, addig a második Belényes és Sólyom (Soim) között (mintegy az út fele szakaszán) a Fekete körös mentén halad, csodálatos környezetben, átkelve a Borzi-szoroson, amely amellett, hogy a Fekete-Kőrös áttörése a hegyeken, a honfoglalás után gyepű-kapu (kb. a mai határátkelőnek felel meg) volt. Ha Sólyomnál Petegd (Petid) felé letérünk (kb. 2,5 km kátyús földúton) a falu közepénél, az egykori vasúti átkelő feletti domb tetején felkereshetjük az árpád-kori falu templomának csonka tornyát. Innen szép kilátás nyílik a környékre. (Csak száraz időben lehet felmenni.)

3.) Magyarremete a Roşia-patak völgyében fekszik, mely völgy sok szép – alig ismert – látnivalóval büszkélkedik: Belényes felől jövet, Petrosz (Petreasa) falu közepe táján az út szélén rozsdásodó, eldugott tábla letérőt jelez Gyepűsólymos (Şoimuş) felé. A falu (Petrosz) vége után alig 1 km-nyire, az út (jó minőségű aszfaltút) bal oldalán egy kis dombon régi temetőt találunk, közepén egy igen szép kis fatemplommal. (A környéken egyébként több fatemplom is van: pl. Papmezőváány, Nagypapmező, Lankás, stb.) Visszatérve Magyarremetére, a falu közepe táján útelágazás: egyenesen a Roşia-völgyében haladunk tovább, jobbra Mézged (Meziad) felé térhetünk le. Ha ez utóbbit választjuk, nem messze az elágazástól egy jobbkanyarban, az út bal oldalán találjuk az evangélikus templom lelkészének lakását. Ha bekopogunk (inkább nyissunk, be, mert csengő nincs) a lelkész úr szívesen kinyitja nekünk a templomot, és még előadást is tart odabent. Érdemes végighallgatni! A templom – mely a reformáció előtt róm.kat. templom volt – belseje csodálatos freskókat rejt, melyek részletes feltárása (az épp rendelkezésre álló anyagi forrásoknak megfelelően) folyamatban van. A freskókon bibliai szentek és a Szent László legenda részletei láthatók. Nagyon szép! A toronyból szép kilátás nyílik Magyarremetére. Utunkat Mézged felé folytatva, a falu után az út bal oldalát egy 400 éves kocsányos tölgy őrzi. Mézged település a Czárán-cseppkőbarlangról nevezetes. A falu túlsó vége felé az út kettéágazik, nekünk balra kell mennünk át a hídon. A festői szurdokban haladó, kissé köves makadámút lassan, de jól járható, s a menedékházhoz vezet. Autóval eddig mehetünk. A menedékház előtt kis étkezde nyílt, üdítőt, kávét, rántott húst és sült krumplit kínál a kedves, élelmes, ám sajna csak románul beszélő tulaj. A menedékháztól még kb. 15 percnyi gyalogtúra vár ránk a barlangig, amely az út felett, balra a fák között található. Ha a barlangot belülről is meg akarjuk látogatni (érdemes!) a barlangi vezetőt a falu kocsmájában („Bar”) találjuk - ő az egyik csapos. Mtruţ-ot (Mitruc) kell keresni. A belépődíj 5 Lei személyenként. A barlang nincs kivilágítva, fejlámpát a vezető hoz, de jó ha nekünk is van. Mivel a barlang csak alig van kiépítve, „játszóruha” és kényelmes cipő erősen ajánlott. Nagyon szép, bár ne számítsunk egy Barladla- v. Gombaszögi-barlangra. Itt inkább a felfedezés élménye számít, bár van jó néhány igen érdekes cseppkőképződmény. A kocsikhoz vezető visszaúton foltos szalamandrákat is láttunk. Magyarremetébe visszatérve utunkat a Roşia-völgyében folytatjuk tovább. Biharrósa (Roşia) falu bejáratánál (a híd előtt) az út bal oldalán vízimalom. A malom máig aktív, a tulaj – egy idős bácsi – benne lakik. Pár Lei ellenében nagyon szívesen beindítja a szerkezetet. (Mo-on én csak egy működőképes vízimalomról tudok: Kőszegszerdahelyen, de már az sem aktív, azaz nem őröl!) Még muzsikát is rögtönöz az öreg. Na itt találkoztam először a trombita-hegedűvel. (A pontos magyar nevét nem tudom, angolul: horn-violin, azaz „szarvhegedű”. A cucc a hegedű és a trombita pajzán huncutkodásából jött létre. Pfúj! ) No, ennek utánajárunk. Nosza izibe’ jobbra fordultunk Lázur (Lazuri de Roşia) felé. 3 km aszfaltozott úton – a faluig. Onnan földút, bár jól járható. A „központban” némi kérdezősködés után balra fordultunk a templom irányába. Hajmeresztő szűk köves út, de 2 perc múlva megérkeztünk. A 95. sz. házon tábla hirdeti, itt népművészeti dolog van. Bekopogunk, beinvitálnak. A hangszert készítő idős bácsi (Dorel Codoban) csak románul tud ne nemzetközi nyelven (kézzel-lábbal) kedvesen elmagyarázza a lényeget, sőt, szemlélteti is a készülő darabokon. Ezután bemutató következett. Egy magyar népdalt játszott nekünk, s mi is próbálkozhattunk. (Ezt inkább hagyjuk… ) A falu végén egy csodaszép, alig ismert patak-szurdok nyílik. Az autókat a patakparton, a hatalmas diófák alatt hagyva elindultunk. Rögtön mellettünk egy ép (!) cséplőgép tornyosult. (Jól van, na! Pösti gyerek vagyok, nekem ez új. ) A patakon egy „híd” ível át: egy vasúti pőrekocsi alváza szolgál átkelő gyanánt, annak rendje-módja szerint korláttal kiegészítve. A szurdok kb. 3 km hosszú, a végén kis „völgyzárógát”. A gáton túl igazi vizenyős ártér terül el, számos növényritkasággal. A szurdok oldalában két kisebb, a végén egy nagyobb barlang ásítozik. Az első kettő szinte jelentéktelen, ám az utolsó érdekes – lehetne, ha meg lehetne közelíteni. Ahhoz előbb a patakon kell átkelni (szept. közepén hideg van a mezítlábazáshoz), majd meredek, köves kaptatón fel kb. 20-25 m magasságba. Kihagytuk, bár nagyon izgatta a fantáziánkat. Roşia faluba visszatérve, folytatjuk utunkat felfelé a völgyben Țarina faluig. (Ez tkp. Roşia nyulványa.) A falu végén véget ér az aszfaltozott (itt már elég rossz minőségű) út, és burkolatlanul – ám meglepő mód jobb minőségben – folytatódik az Albioara-szorosban, Révtízfalun (Zece Hotare) át egészen Vársonkolyosig (Şuncuiuş), átszelve a Királyerdő-hegységet. A szorosban, az út két oldalán mindenütt karsztjelenségekkel találkozhatunk: kisebb barlangok, dolinák, zsombolyok, források, vízkelet-barlangok.

4.) Felmentünk a Pádisra is. Az utat Vasaskőfalva (Pietroasa) és Boga-telep között javítják/építik, ezért hétköznap 7-19, ill. szombaton 7-14 között le van zárva. Ez azt eredményezi, hogy vasárnap olyan forgalom van rajta, mint a Nagykörúton. A por vastagon belepi a kocsikat. Nem lehet kellő követési távolságot hagyva várni, hogy leüljön, folyamatosan száll, mindent betakar, helyenként látni is alig lehetett. Az útjavítás jó és rossz is egyben. Jó, mert az út állapota siralmas volt már (3x jártam arra), rossz, mert az elkészült szakaszokon a vízelvezető árok széles és mély, az út meg szűk, félreállni esély sincs, ha jönnek szembe. A Pádisra felvezető út lassan, de jól járható mind a Glăvoi-, mind pedig a Pádis-menedékházig.

Üdvözlettel: Gáspár László
Petyus · válasz 2008-09-18 13:45:23 (1269) 
Igen, csak megerősíteni tudom. Már többször hallottam, hogy bemondják a losonci frekvenciát is.
Előzmény: CsabaZ 2008-09-17 10:02:18 (1268)
CsabaZ · válasz 2008-09-17 10:02:18 (1268) 
Sziasztok!

Egy kicsit gondolkodtam, hogy hová helyezzem be ezt a hozzászólást, de az "Útinfó..." miatt talán ideillik a legjobban. Első olvasásra talán kissé furcsának tűnhet a téma, de Erdélyben autózva a kocsiban hallgatjuk a rádió adásokat is, és számomra egyáltalán nem mindegy, hogy milyen adókat és milyen nyelven.

Nos autózás közben sokszor szoktam hallgatni a Petőfi rádió műsorát. Biztosan hallottátok már ti is, hogy az adást megszakítva olykor bemondanak egy-egy adatot, hogy az adott városban, illetve annak környékén milyen frekvencián sugározzák az adást. A múltkoriban a legnagyobb meglepetésemre és örömömre azt hallottam, hogy

- Magyarkanizsán „ilyen és ilyen” MHz
- Pozsony „ilyen és ilyen” MHz

Azaz a Petőfi rádió adásait elkezdték sugározni ottani átjátszó adók segítségével a gúnyhatáron túli magyar területeken is!

Nagyszerű kezdeményezés, erdélyi utazóként csak örülni lehet az ilyeneknek!

Ezután kíváncsian várom az újabb átjátszó adók beindulását a Felvidéken, Kárpátalján, Erdélyben, a Délvidéken, de az osztrákok által elrabolt nyugat-magyarországi területeinken is!

Jó utat és autózást mindenkinek!
ede · válasz 2008-09-09 14:38:54 (1267) 
Sajnos nem csak pénteken volt nagy kamionforgalom. Én komolyan tartok attól, hogy Erdély turizmusára 1-2 éven belül nagyon nem lesz jó hatással, hogy egy deka autópálya nincs, a gazdaság viszont 8-9%-kal dübörög, ami meglátszik a közúti áruszállítás volumenében...

Üdv., Ede
Előzmény: morcos 2008-09-08 19:48:17 (1266)
morcos · válasz 2008-09-08 19:48:17 (1266) 

Sziasztok !
Akit esetleg érdekel : A Jád völgyében csak Havasreketyéig mentünk . Odáig jó minőségű az út . Egy Nagyváradi fiatalembertől tudom , hogy Ők a múlt hétvégén voltak fenn egészen Pádisig és ha nem is száguldozva , de kényelmesen utaztak egy Seat Toledóval .
Mostmár sajnálom , hogy nem vállaltuk be a Medve barlanghoz az utat , mert őszintén megvallom a Vársonkolyosi szoros egy kissé lehangolt . Nagyon szép lenne az a táj ha egy kicsivel kevesebb lenne a szemét . A Nagy Magyar barlang igaz kicsi , de a monumentális bejárata és a bejárható útvonal érdekes és szép .
Aki mostanában kel útra , várakozási időkre számíthat Csucsa és Sebesvár között útjavítás miatt . Pénteken szörnyű nagy kamionforgalom volt !!
öreg111 · válasz 2008-09-04 21:00:20 (1265) 
Mi múlt szombaton egy rövid sétára bementünk a Rév szorosba.
Rév faluban eltévedtem először, egy helyen a faluban kanyarodik a főútvonal, ott tuvább kell menni egyenesen.
A táj gyönyörű. Néhány helyen a Köröshöz is le lehet menni.
A vonatok szerencsére dudálnak, de azért figyelni kell.
A kocsit mi a vasút túloldalán hagytuk, mert a focipálya felé le volt éppen zárva az út, valami közműbekötés miatt.
A másik oldalon egy üzem előtt sem bántotta senki.
Előzmény: morcos 2008-09-04 15:05:46 (1264)
morcos · válasz 2008-09-04 15:05:46 (1264) 

Szia Ede !

Ez az útbaigazítás nagyon időben jött , ugyanis holnap délelőtt indulunk Kalotaszentkirályra .
Szombaton a Havasrekettyei vízesést és a Bélesi tározó környékét szeretnénk megnézni .
Vasárnap hazafelé tartva pedig mindenféleképpen megnézzük a Magyar barlangot . Most csak ennyire lessz időnk , de ha tényleg olyan szép , mint azon a néhány képen amit az interneten találtam , biztosan vissza fogunk még térni .

Nagyon köszönöm : Morcos .
ede · válasz 2008-09-04 14:00:35 (1263) 
A Nagy-Magyar barlangot valóban Vársonkolyos felől lehet megközelíteni, Vársonkolyost pedig Rév felől - legalábbis mi mindig onnan mentünk.

A révi szoros a vasút mentén fekszik, illetve a vasutat vitték ott el, de a szoros olyan keskeny, hogy nem fér el benne a közút is. A focipálya környékén kell az autót letenni -vagy inkább kicsit bennebb a faluban, mert a focipálya elég kieső helyen van-, és a vonatsín mentén kell a révi állomásig gyalogolni, ami kb. 25 perc. A síneken fogtok menni, mert az ösvény is keskeny és csalános, így elég jó élmény ha jön egy gyorsvonat, ami ott nem fog megállni (gyorsan megy). Kucorgás az ösvényen, kapaszkodás egymásba, hogy a menetszél be ne kapjon.... Azért nem ennyire vészes, de tényleg nem is teljesen veszélytelen. Észnél kell lenni, mert ha sipákolnak a sínpárok, abból vonat lesz nemsokára. A végén egy alagúton is át kell menni, de látható a túlvége, és az legalább szélesebb. Onna nem messze lesz az állomás.

Az állomástól fel lehet menni (át a Körösön) a Zichy barlanghoz, ami vezetővel látogatható, de sajnos nem tudok róla semmi többet. A hegyimentőknek (Salvamont) van egy épületben telephelyük, azok fognak tudni segíteni, magyar is van közöttük.

A táj vadregényes, de túl nagy "pörgésre ne számíts", nincs nagyon kiépítve, ill. még az is lepukkant, ami korábban készült. Ezzel együtt -ha szerettek mászkálni és a természetet- tudom javasolni, nekünk tetszett.

Ha extrát is szeretnétek, a focipályától ne a sínek mentén induljatok az állomásnak, hanem másszatok fel az erdőbe, párhuzamosan a vasúttal (jelzett turistaút van). Egy-két csúcsról gyönyörű a szoros. Egy gond volt ottjártunkkor (2-3 éve), az erdő egy idő után annyira sűrű és sötét lesz, hogy elég félelmetessé válik, mi félútról visszafordultunk és mentünk a sínek mentén... De a látvány miatt megérte felmászni.

A kát barlanggal eltelik fél nap, ezért ha csak pár órátok van, az egyiket javaslom. A Nagy-Magyar autóval teljesen megközelíthető, a Zichy több gyalogtúrát igényel. Mindegyik környéke szép, két úttal nézzétek meg mindkettőt :)

Üdv., Ede
Előzmény: morcos 2008-09-02 19:48:20 (1262)
morcos · válasz 2008-09-02 19:48:20 (1262) 
Ez már valami !!

Azt olvastam , hogy Vársonkolyos felől lehet megközelíteni .
Igaz ?!
Rév felől be lehet-e menni ?
Át lehet-e menni a szoroson autóval , vagy csak egy darabig járható ?
Mit érdemes még ott megnézni ami néhány órába belefér ?
Minden információ érdekel arról a helyről és nagyon szépen köszönöm a segítséget !
ede · válasz 2008-09-02 16:52:13 (1261) 
A Nagy-Magyar barlangnál pár napja voltam, volt vezető, csak kicsit lehet várnotok kell, ha éppen bent van valakivel. A táj szép, van mit nézelődni, a sok pet palack a Körös-part egyes részein viszont már nem annyira lelkesítő...

Üdv., Ede
Előzmény: morcos 2008-09-01 18:34:56 (1260)
morcos · válasz 2008-09-01 18:34:56 (1260) 

Köszönöm a válaszodat !
Az a baj , hogy ez is csak egy tavalyi tapasztalat .
Kalotaszentkirályra megyünk a hétvégén három napra és hazaúton szerettünk volna átjutni a Medve-barlanghoz , de nem akartunk az Aranyos völgyében a kerülő úton menni ezért kerestem volna egy rövidebb utat . Mivel a másik autóval levő sofőr nem eléggé rutinos , azt hiszem most inkább nem vállajuk be ezt az utat , majd legközelebb arra felé jövünk és útba ejtjük . Most pedig kinéztem magunknak egy másik barlangot a Révi-szorosnál ahol a Körös áttörés van . Utána keresgettem , állítólag az a rész is egy szép látványos hely és a Nagy-Magyar barlang látogatható is .
Remélem jó időnk lessz és meg fogja érni az a kis kitérő .
Előzmény: cilko 2008-09-01 16:36:07 (1259)
cilko · válasz 2008-09-01 16:36:07 (1259) 
Szia Morcos!

Tavaly végigjártuk az útvonalat Ford Mondeo II-essel. Nehezen, de sikerült.
Előzmény: morcos 2008-08-29 15:46:50 (1253)
öreg111 · válasz 2008-08-31 17:26:45 (1258) 
Kedves Erdélyt járók !
Most értünk haza Erdély-Tündérországból, ezúttal 11 napot voltunk.
A forgalom, mint azt sokan leírták már, egyre nagyobb. Kolozsváron csatorna építés, Tordán aszfaltozások, meg egyáltalán a sok autó, miatt gyakoriak a dugók, egészen Aranyosgyéres végéig.
A jó hír, ha átadják az év végéig az első autópálya szakaszt, pont Kolozsvárt és Tordát kerülhetjük ki.
Már Székelyudvarhelyen is totyogni kell időnként a csíkszeredai úton.
Viszont, sokfelé aszfaltozzák a mellékutakat.
Végig járható a Zeteleke-Libán tető-Gyergyóújfalu út, csak a kőfejtő után van egy rövid rosszabb rész, ill. Zetelakán, Zeteváralján még a régi foltozott puklis aszfalt van, valamint egy hídról még hiányzik az aszfalt.
Ivóig is új aszfalt készült.
Székelyvarság kezdetéig is jó aszfalt van, és elő van készítve egészen a központig aszfaltozásra.
A Nagy-Homoród mentén is végig lehet menni Felsőboldogfalva felől. A megyehatárig a régi, de tűrhető aszfalt van, a megyehatárnál Homoródjánosfalva kétfelől is rossz még, de már Homoróddarócnál jár az új aszfalt dél felől, Homoródtól.
A Kis-Homoród mentén is kőszórással elő van készítve az út aszfaltozásra a Homoród - Oklánd részen, már egy elágazásnál el is kezdték az aszfaltozást.
Sajnos a Marosvásárhelyi elkerülő tovább romlik, már nem csak a szélein kátyús, néhol középen is.
A Torockóra menő út viszont nekem most jobbnak tűnt, a legmélyebb kátyúkban megmaradt a sóder, nem mélyek a kátyúk.
Jó utat mindenkinek, a szeptember igazán jó és szép hónap erdélyi utazáshoz.
PCsaba · válasz 2008-08-31 11:06:10 (1257) 
Szia Aureus!

Mi is a Szászrégen - Maroshévíz útvonalat részesítjük előnyben a Bucsinon átvezető úttal szemben, és szintén a Mezőségen keresztül utazunk Régenen át Ditróba. A forgalom jóval kisebb mint Vásárhely és Parajd felé, radarral elvétve találkozni, az is inkább Szászrégenben és Maroshévízen jellemző. A 16-os út a Mezőségen át Maros megyéig kitűnő, utána kissé rázós, de nem kátyús, jól járható, a nyolcvanas-kilencvenes tempó lényegében folyamatosan tartható. Vannak meredek (szerpentin jellegű) szakaszok, azonban ezek ritkák, és alacsony sebességgel autózhatóak csak (szemben a Bucsinnal, ami sokkal kanyargósabb). Korábban éveken át javítgattak egy kb. 2-3 km-es szakaszt ezen az úton, vagyis hát papíron javítgatták, mert út az nem volt, de mára ez is a múlté, tökéletes aszfalt feszül itt is. Csak ajánlani tudom ezt az utat.
Szászrégen --> Maroshévíz: gyönyörű tájon lehet autózni, valóban a Maros mellett, mert az út követi a folyó vonalát. Hihetetlen szép vidékeken gurulhattok végig, azonban elég sok a nem belátható kanyar, ami kellemetlen, ha beragadsz egy (vagy több) kamion mögé (mint mi augusztusban: három, kb. hatvannal döcögő kamion mögé értünk, ebből a két hátsó váradi Frutti Fresh-es minikonvoj volt, egymásra tapadva. Nos, megőszültem, mire sikerült megelőzni őket, valahogy nem vonzott az a fajta felelőtlenség, amit az olasz rendszámú moldvai román vendégmunkások 28 órányi hazavezetés után ott be tudnak mutatni...), azonban ettől függetlenül jó tempóban autózható. Hát az út minősége már más kérdés: tavasszal ez a szakasz felejtős, mert a tél csúnyán lerendezi az utat, kátyú kátyú hátán, horror a javából (pár éve, mikor utoljára tavasszal azon az úton mentünk a 80 km-t három és fél óra alatt tettük meg, igaz, ekkor sötét volt és esett, ettől függetlenül tényleg elképesztő volt). Nyárra viszont kifoltozzák, kátyúval legfeljebb a falvakban találkozni egy-egy helyen (erre figyelni is kell, mert az ember így kevésbé óvatos), az út 70-80 km/órával járható, bár kissé hepehupás, ami szintén hánytató lehet. Viszont tapasztalatom szerint az Apahida - Régen - Maroshévíz (plusz az a 20 km Szárhegyig) szakaszon meg lehet spórolni legalább egy órát, ha nem többet.
Örök vita, hogy melyik a jobb: a Torda - Marosvásárhely - Parajd -(Bucsin)- Alfalu szakasz kíméli az autót, jó az út, de hosszabb és nagy a forgalom (Vásárhelyig biztosan), sok a radar, nagyobb a balesetveszély. Az Apahida - Régen - M.hévíz út kevésbé jó minőségű, kivált Régentől Szárhegyig, de a Mezőségen át elenyésző, a Maros mentén meg átlagosnál talán kisebb is a forgalom, rövidebb, így hamarabb megjárható (és véleményem szerint mindezek mellett szebb is): Azonban a Maros mente tavasszal kerülendő!!!
Előzmény: Aureus 2008-08-30 08:52:50 (1254)
Aureus · válasz 2008-08-30 15:43:45 (1256) 
Köszönöm szépen a választ, sokat segítettél. :))
Szia
Aureus
Előzmény: vidocq 2008-08-30 14:47:17 (1255)
vidocq · válasz 2008-08-30 14:47:17 (1255) 
A Szászrégeni út Szárhegyik kb.1,5 óra nyugodt tempóban, az útminősége szinte végig jó, vannak rövidebb szakaszok ahol kissé kátyús, de nem vészes, végig lehet menni 70-90-es sebességgel. Nem kanyargós viszont nagyon szép és sok helyen le lehet menni a Maros mellé ami gyerekeknek általában tetszik.
Ha Kolozsvártól mérjük at ávolságot és időt kb.azonos lehet,de haKolozsvártól a Mezőségen megy át valaki (Apahida felé) sok időt takarít meg. Erre nagyon jó az út, kicsi a forgalom,de ennek is van két szerpentines szakasza. Időben ez kb. egy-másfél órával rövidebb a saját mérésem szerint,voltam tavasszal erre is arra is, de a Mezőség felé a nyerő.
Előzmény: Aureus 2008-08-30 08:52:50 (1254)
Aureus · válasz 2008-08-30 08:52:50 (1254) 
Tudnátok-e segíteni abban, hogy Gyergyószárhegyre, ha a Bucsint kikerülnénk és Szászrégen - Maroshévíz - Gyergyószárhegy útvonalat választjuk időben hosszabb-e és az út minősége erre mennyire járható? Eddig a Bucsinon keresztül mentünk, de mivel ez nagyon kanyargós viszont jó, de gyerekkel megyünk és itt a sok kanyartól hányingere van, sőt többszőr hány is, gondoltuk elkerüljük. De vajon jól járunk-e a másik úton?
Köszönöm a segítséget!
morcos · válasz 2008-08-29 15:46:50 (1253) 

Sziasztok Utazók !
Visszaolvasva a hozzászólásokat , csak tavalyi tapasztalatokról van infó a Jádremete Biharfüred útvonalról .
Volt-e valaki az idén azon az úton ?
Érdekelne az állapota .
Egy Ford Mondeóval és egy Opel Astrával mennénk .
Bevállalható-e ?!

Köszi : morcos .
ede · válasz 2008-08-28 13:56:54 (1252) 
Méghogy érdekes, de a leírtak meg is állják a helyüket az én sokéves tapasztalatom szerint is.
Köszönjük a linket,
üdv., Ede
Előzmény: CsabaZ 2008-08-27 12:14:35 (1251)
Előző [ 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  51  52  53  54  55  56  57  58  59  60  61  62  63  64  65  66  67  68  69  70  71  72  73  74  75  ] Következő
Hozzászólás
 
Szállások Erdélyben | Erdélyi körutazások busszal, vonattal és hajóval | Régiók, települések | Húsvét Erdélyben | Csíksomlyói búcsú | Szilveszter Erdélyben
Szállás Székelyföld · Hargita-hegység · Sóvidék · Gyergyó · Udvarhelyszék · Csík · Marosszék · Háromszék · Gyimesek
Szállás Kalotaszeg · Bihar-hegység · Észak-Erdély, Máramaros · Dél-Erdély · Szászok földje
Szállás Kolozsvár · Torockó · Szováta · Kalotaszentkirály · Koltó · Csernakeresztúr · Körösfeketetó
Magunkról | Hirdetés feladása | Kapcsolatfelvétel | Partnereink
Felhasználási feltételek | Adatkezelés | Szerzői jogok
© Minden jog fenntartva! A közölt fényképek, grafikák és szövegek felhasználása csak a kiadó írásos jóváhagyásával lehetséges. www.erdelyiturizmus.hu - 1999-2021