Főoldal
  Magyar Română Deutsch English   FŐOLDAL  |  INFORMÁCIÓK  |  KINCSKERESŐ   WAP  |  PDA

Fórum

Visszalépés az előző oldalra Vissza
Útinfó - előzzük meg a tengelytörést! .....drum in lucru.... További témakörök »
 
Hozzászólás
Előző [ 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  51  52  53  54  55  56  57  58  59  60  61  62  63  64  65  66  67  68  69  70  71  72  73  74  75  ] Következő
nyilas · válasz 2006-08-30 21:23:23 (737) 
Máskor sem róttam meg senkit, csupán az volt az észrevételem, hogy az említett "hüje autós" kategóriáját a román rendszámu autósokra általánosságban alkalmazták, holott nálunk is pontosan olyan rossz a közlekedési morál. Tudom, hogy nem veszik figyelembe mindig a záróvonalat. Mi se , itthon a mi útjainkon.
Tudom, hogy villog a szabálytalanul előző. Lehet, hogy azért, hogy "bocs, hüje voltam, segíts.", azaz fékezz, hogy beférjek. Nálunk is villognak. Meg k... anyáznak is olyen esetben ha útban vagy valamely tökéletlennek. Volt szerencsém nemegyszer
Előzmény: szega 2006-08-28 15:01:10 (733)
csapddlecsacsi · válasz 2006-08-30 09:35:03 (736) 
Nem érdemes kikerülni Mvásárhelyet, rettenetes rossz az elkerülő Nyárádtő-Ákosfalva út!
Egy hete legalábbis még úgy volt.
Előzmény: drkovacs 2006-08-29 13:37:35 (735)
drkovacs · válasz 2006-08-29 13:37:35 (735) 
sziasztok,

tudja e valaki, hogy érdemes e kikerülni Marosvásárhelyt, milyen az ut Ákosfalvánál?
Egyáltalán milyen a közlekedés, illetve abban segitsetek, hogy a kapaszkodó sávok közül ott is a külső a lassú jármüveké?valaki azt modta, hogy ott pont fordítva van
Köszi,
drkovacs
pmargó · válasz 2006-08-29 08:17:31 (734) 
Sziasztok!

A szembe "villogással" tökéletesen igaza van szegának. Mi is találkoztunk sokszor a
nyári kirándulásunk során ezzel a fajta figyelmeztetéssel( ?).A fiuk ( a férjem meg a fiam), nem tudták az elején mire vélni ezt a fajta "jelzést", mert akik szabálytalanul előztek és a mi sávunkban kerültek szembe velünk azok alkalmazták. Majd rájöttünk, hogy ez olyasmit
jelent hogy lassítsunk, vagy húzódjunk félre, mert Ő jön.

Nagyon oda kell figyelni, mert szerintem az "okos enged".

Üdv.
Margó
Előzmény: szega 2006-08-28 15:01:10 (733)
szega · válasz 2006-08-28 15:01:10 (733) 
A korábbi részletes infokat néhány frissel egészíteném ki az elmúlt két hét tapasztalataiból:
- Udvarhelytől Szovátán, Erdőszentgyörgyön át egész Balavásárig épül az út, a nagy része már elkészült, igaz, festés nélkül. Ahol éppen aszfaltoznak ott lehet jó sokat állni a szembejövőket várva de alapvetően egész gyorsan haladnak és gördülékeny a szervezés is.
- A Borrév felől Torockóra menő út kátyúi zúzottkővel vannak feltöltve, így ugyan nincsenek nagy gödrök, de a kövek elég élesek... szerencsére mi megúsztuk ezt a szakaszt is, meg a többit is probléma nélkül. Azért az útszakasz járható és nem kell miatta azon gondolkodni, megéri-e... megéri.
- Énlakára az itt olvasott tanácsok hatására az Etédre vezető útról, nyugat felől tértünk le, a letérésig nem is volt különösebb, volt ahol 40-el is lehetett haladni... az utolsó 2-3 km viszont tényleg súlyos, szóval óvatosan kell menni. Ha még ez a legjobb út, a többi tényleg rossz lehet.
- Ha valaki a Bögözi templomot, vagy Székelyderzs erődtemplomát az út miatt hagyná ki, nem kell aggódnia, köves földút ugyan, de egész jól járható (jó időben legalábbis az volt.) Az élmény miatt pedig mindenképpen érdemes.
- Hasonlóképp, Erdőszentgyörgy felől minden különösebb kockázat nélkül el lehet jutni Bözödújfaluig, illetve az emlékfalig, innen gyalog inkább. Más kérdés, hogy egyre kevesebb látszik már a felu épületeiből, a templomból.
- A Felsőboldogfalváról Brassó felé vezető út építése elakadt, ill. újra is kell csinálni, szóval nem járható igazán, tudtommal. Udvarhely belterületén viszont több helyen is aszfaltoztak egész utcákat.

- S még egy dolog, bár ezért meglehet, hogy Nyilas meg fog róni... Igyekezetem ellenére az volt a benyomásom, hogy a romániai autósok egy része, megkockáztatom; jelentős része egészen elmebeteg módon vezet (románok és magyarok egyformán). Vagy igen bátrak, vagy nagyon sietnek mindig, vagy a rossz utak és daciák szocializációja miatt, nem tudom, de nyomják a gázt, ahol lehet, záróvonal, kanyar, szembejövő autó nem akadály, előznek bármivel bárhol bármit. Nem akarom dramatizálni, hülyék vannak itthon is elegen, de az volt az érzésem, hogy van különbség. Azt is tudom, hogy ez nyilván csak a járhatóvá tett főutakon van így, és ezért ott relatíve sűrűbben akadnak ilyenek, s ily módon az egész csak "optikai csalódás". Jól láthatóan a rendőrség nagy erőfeszítéseket tesz, hogy a baleseti statisztikák javuljanak, de még sok dolguk van... A lényeg az, hogy a legjobb óvatosnak és türelmesnek lenni.
(Tényleg csak érdekességképpen kedvenc autós élményem: haladok hegynek fel, van kapaszkodósáv is, abban megyek, kanyar után látom, hogy mindhárom sávban velem szemben száguld három autó... Záróvonal mellett mindez, az előző autót is előzte valaki. És aki velem szembe jött villogott, hogy jön - tán hogy húzódjak félre, nem tudom.)

Remélem nem vettem el egy kicsit sem senki kedvét, hogy Erdélybe menjen, az óvatosságra akartam felhívni csak a figyelmet, emellett viszont mindenkit biztatok, hogy menjen és ismerjen meg minél többet abból a világból, hátha egyszer itthon is hasznunkra válik majd. Jó utat mindenkinek!
PCs · válasz 2006-08-25 13:19:38 (732) 
Szia!
Mi áprilisban követtük el azt a hibát, hogy elkerültük Vásárhelyet az említett úton.
Nos, amilyen állapotban volt az út akkor, szerintem felejtsd el! Bár való igaz, nem friss az infó, de kátyú-kátyú hátán volt, alig lehetett haladni (15-20 km/óra volt a max).
Visszafelé inkább átmentünk Vásárhelyen, időben is jopbban jártunk és a kocsi is egyben maradt.
Előzmény: Zu 2006-08-25 08:05:32 (731)
Zu · válasz 2006-08-25 08:05:32 (731) 
Állítólag csinálják az ákosfalvi Marosvásárhely-elkerülőt. Tud erről valaki valamit? Mi aug. 30-án megyünk arra.
balbal73 · válasz 2006-08-24 12:48:35 (730) 
Sziasztok,

változik szeptemberben a román KRESZ.
Bővebb infó: http://www.erdely.com/hirek.php?id=18996

Üdv,
Balázs
toth21 · válasz 2006-08-13 09:48:35 (729) 
Távirati stílusban az utakról, friss, 08.01 – 08.09 időszak
- M7 – M3 és a Budapesti átkelés (nem M0-on!) kényelmes, kellemes. M3-ról Nyíregyháza felé a világ legbonyolultabb csomópontsora, a legvégén egy beláthatatlan balra kanyarodással. Ha megúsztad, rendben vagy. Vállajig az út jó. A határátlépés kulturált, „európai”szintű, mindkét oldalon. Matrica beszerzése megoldott.
- Vállaj OH –Carei (Nagykároly) – Tasnád – Zalau (Zilah) – Zimbor (Magyarzsombor) az 1F jelű út a 19A-ig (E-81) normálisnak tekinthető, tovább kitűnő. Figyelni! Zilahon a Cluj-i elágazást előbbre jelzi, menj, és maradj a négysávoson! A tetőn a kamionsávnak (!!) van elsőbbsége, balról!
- Zimbor – Huedin (Bánffyhunyad) 1G jelű. Egy lidércnyomás, néhol leszakadva, ezer lyuk. Kerüld! Át a Kalotaszeg vidékére viszont ez az egyetlen út.
- Huedin – Luna de Sus (Magyarlóna) 1 jelű, kiváló.
- Magyarlóna – Savadisla (Tordaszentlászló) elmegy. Jobb, mint gondoltam.
- Savadisla – Boru (Borrév) a Jára völgyében, elmegy, normális. Csodálatos környezet, kellemes élmény az autózás. A Jára völgyéig eléggé kanyaros.
- Boru – Rimetea (Torockó) két szakaszon döbbenet, a többi elmegy. Ottjártunkkor „ezer” magyar rendszámú autó és busz, Torockó megszállva magyar turisták által.
- Boru – Cheia (Mészkői) leágazó, a 75-ös út, elmegy, a Tordai hasadékot jelző tábla sehol.
- a hasadékig merő frász az út. Meggyőződésem, hogy a turisták elijesztése a cél. Más nem lehet. Maradj fönn, autóval le ne menj a hasadékhoz! A látszat csal!
- Mészkő – Kolozsvár Tordáig, a 75-ös elmegy, onnan az 1-es kitűnő.
- Kolozsvár egy merő katasztrófa! A belváros egy az egyben feltúrva. Pld. Bocskai tér, Kossuth utca, Deák Ferenc utca fele lezárva, szabályosan felásva, egy csőd. Kerüld! (de menj oda, mert …).
- Bistirica felé a kijárat, az 1C út jelezve, majd elfelejtve. Figyelni!
- az 1C Apahidáig lassan, nehezen járható az út, keskeny, őrült forgalom. A 16-os út nincs jelezve. A falu elején találod, ráismersz! Ha a Szamos hídig elmentél, már túlmentél rajta, fordulj, gyere vissza, akkor lesz tábla is.
- a 16-os út a megyehatárig kitűnő, de őrülten kanyaros, a megyehatáron túl elmegy, figyelni. 15E út, Marosvásárhely felé NE! Menj tovább, lesz jobb! Craesti előtt! Ezt az utat csinálják, néhol lyukas, néhol megcsúszott. Vannak egészen jó és egészen rossz (ez a kevesebb) szakaszai.
- Marosvásárhelyen a 13-15ös csomópontja soha nem készül el. A 13-ast is terelték, de talán csak ideiglenesen, viszont nem jelzi semmi, csak a zárást.
- Marosvásárhely – Segesvár – Héjjasfalva, a 13-as kiváló.
- Héjjasfalva – Székelyudvarhely elmegy, a megszokott minőség, csapdák nélkül.
- Székelyudvarhely – Libán – Gyergyószentmiklós, csak pihentagyúaknak, a Hargita szerelmeseinek és mazochista időmilliomosoknak. Az út a víztározótól a kőbányáig egy lidércnyomás.
- Székelyvarságra a makadámút eléggé vegyes, örülsz, mikor visszaértél a tározóhoz.
- Gyergyószentmiklós – Békás szoros a Pongrác tetőn át, a 12C út javított, jó. Az új alagút kész!
- Gyergyószentmiklós – Parajd, a Bucsinon át a 13B egészen fantasztikus, egy tündéri álom. Néhány tíz méteren csúszás, az rossz.
- Parajd – Szováta – Erdőszentgyörgy, a 13A út egészen jó, javított. A hullámossága (bukkanók) miatt nem tanácsos a száguldozás.
- Erdőszentgyörgy – Bözödújfalu – Kőrispatak – Énlaka – 13A útig csak Erdély és a magyar emlékek szerelmeseinek. Földút, Énlaka környékén döbbenetesen elhanyagolt, veszélyes, autóra biztosan, de emberre is. Az Atid(Etéd) – Székelykeresztúr aszfaltút is tönkrement, széttört, csak nagy figyelemmel járható.
- Székelyudvarhely – Csíkszereda, át a Hargitán, a 13A út, egy tündérmese, némi padkahiánnyal. Mikor ott jártunk, még festetlen volt. (Még a Homoródfürdői kapaszkodó is oké!)
- Csíkszereda, a vasúti felüljáró csak félpályás, a belváros „felrobbantva”, a Csíksomlyói úton csatornáznak, egyébként … át kell kelni valahogy.
- 12A a Gyimesekben kiváló, lejjebb már viseltes, Onestig eléggé rázós szakaszai is vannak. Comanestitől nagy a forgalom.
- 11-es út Onest – Kézdivásárhely között, át az Ojtozon, kitűnő. Az átkelés előtt néhol a tavalyi árvíz nyomai, egy helyen terelés a híd javítása miatt, még mindig.
- Kézdivásárhely - Kovászna - Réty elmegy. A megszokott, rossz, de járható.
- Kovászna – Zágon szakadozott, lyukas, figyelni. Zágon – Nagyborosnyói elág jó, még a Borosnyói kikötést is megjavították.
- Kézdivásárhely – Szt. Anna tó – Bükszád általában nem rossz. A Szt. Anna tói bekötőn néhol lyukas, szakadozott. Bükszádi ereszkedésben több csúszáshely, figyelni.
- Kászoni út jó, egy helyen – a Katrosa felett – csúszás, csinálják, de nagyon komoly, nem volt irányítás, figyelni.
- Réty – Brassó(11-es) – Bran(73-as) – Brassó Poiana (ez új aszfalt!) – Brassó – Sepsiszentgyörgy(11 és 12-es) – Réty jó minőségű. A beton szakaszok majd talán kapnak aszfaltot egyszer. Törést, lyukat nem észleltünk. Megnyugtatóan, stabilan lehet autózni.
- Brassó – 73C elágazása szakaszon a 73-as út jó. Néhol, az ereszkedő (déli) oldalon rövidebb károsodott szakaszok, a szerpentineken, figyelmesen autózni. Szép az út, látványos, kirándulásra csábító
- a 73C út a 73-tól Argesig szétesett, mivel beton, veszélyes. Ha muszáj menni, csak nagyon óvatosan. Több helyen ideiglenes, alig járható(!) terelés.
- Arges – Balea tó – 1-es út között a 7C elmegy, jó, egészen jó minőségű, váltakozva. a Transzfogarasi szakasz, a szerpentin, megnyugtatóan kiváló, az alagútban továbbra sincs útburkolat(?). A Vidrarui tározó bal oldali 7D útját felejtsd el, személyautónak, fehér embernek járhatatlan!!! Az utasaim néhol kétségbeestek a félelemtől. NE MENJ ARRA!!!
- 1-es és 7-es utak, külön-külön és a közös szakasz is (Aradig): jó, kitűnő. A Nagyszebeni városi szakasz kritikus, óriási a forgalom, zsúfolt, bedugult. Sajnos, ilyen a Szászsebesi, a Simeriai, a Dévai szakaszok is. Az útvonalakon a forgalom nagy, különösen a románok vadul, felelőtlenül előzgetnek. Figyelem: a széles aszfaltozású, leállósávos szakaszokat ők mintegy 2x2 sávként kezelik. Előznek jobbról is, szemrebbenés nélkül.
- Déva – Hátszeg elmegy, néhol problémás, általában elfogadható. Hátszegen közműépítés, a belvárosban hídjavítás, egy szabad sávval, három irányból, lámpás irányítással.
- Hátszeg – Simeria között a 66/E79-es általában épülő út, döbbenetes, jelöletlen csapdákkal. Ahol kész, ott viszont mesébe illően eszményi.
- Hátszeg – Karánsebes között, a 68-as út jó, kitűnő, egészen nagyszerű kategóriák. Néhol bele lehet futni némi útjavításba, de az előtte-utána lévő szakaszok vigaszt nyújtanak.
- Karánsebes – Orsova között a 6-os út bosszantóan lepusztult. Néhol láthatóan nagyformátumú rekonstrukciós munkák zajlanak, de szinte a járhatatlanság határán néhol a minőség. Különösen figyelni kell a lakott területeken belüli szakaszokon, ahol még az 50 is sok tud lenni, miközben óriási a kamionforgalom.
- Orsova – Kazán szoros felé az 57-es út a városban egy helyen terelt, város szélén, ideiglenes úton(?) szintén terelt. A terelőút néhány autónyi kavics-kő, kb elterítve.
- Arad – Temesvár úton nagy forgalom, jó út.
- Temesvár – Csanád OH. Miután Temesváron megtaláltad a kivezető utat (semmi nem jelöli, de a Metró Áruházat igen. Na, azt kövesd, akkor helyben vagy!) a 6-os út kitűnő, jól autózható szakaszára értél. Normális lakott területi átvezetésekkel – ez nem semmi Romániában!
- A határ kulturált, csendes forgalmú, jól átjárható. Magyarország felől a kapcsolat kitűnően kiépített, jól táblázott.
Tudom, kicsit sok, hosszú, de válogathatóak az infók.
vigyi5 · válasz 2006-08-13 09:37:16 (728) 
Teljesen igazad van. Nekünk, akik innen kimegyünk az nyaralás, szorakozás. én 32 éve járok rendszeresen és régen amikor az útlevelemmel vettem az ismerősöknek az alapvető kajákat, akkor is, ők úgy vendégeltek meg, hogy itthon nem ettem olyanokat. Egyébként vannak román ismerőseim is azok is emberek. Aki a Maros-völgyén megy az tudja, hogy ott hiába magyarul beszélnek, de azok románok (nem regátiak), akiket a XV. sz-ban telepítettek oda.
Előzmény: nyilas 2006-08-12 22:45:42 (726)
drlazi · válasz 2006-08-13 00:59:44 (727) 
Lehet, hogy nem derült ki az eddigi hozzászólásaimból de idén immár harmadik alkalommal jártam Erdélyben. Azonban most volt ez először, hogy autóval mentünk ráadásul az enyémmel. Ezért igényelt ez a túra a szokásosnál több tervezést, kérdezősködést stb.

Megnyugtatlak: még idén szeretnék 2 alkalommal visszamenni, szóval az énlakai horror ellenére nemhogy elment a kedvem, hanem már alig bírok itthon ülni a poros alföldi otthonomban és a szívem már a Hargitában jár...
Előzmény: nyilas 2006-08-12 22:45:42 (726)
nyilas · válasz 2006-08-12 22:45:42 (726) 
Bocsáss meg, én nem úgy értettem, hogy neked nem volt értelme Erdélybe menni, hanem azt szerettem volna kifejezni, hogy végig lehet járni Erdélyt többször is. Rá lehet csodálkozni a csodás természeti képződményekre, de megismerni csak akkor lehet, ha meglátjuk ebben a számunkra csodálatos környezetben az embert, akinek ebben a csodás környezetben -a borzalmas útjaival együtt a mindennapok harcát kell megvívnia az életért, a megmaradásért. Nekünk látványosság, neki harc. A silány földdel, a terméketlen sziklával, a farkasordító hideggel, az úttalan utakkal. De ott kell élni, mert az a szülőföld. Ott éltek az ősök ezer évek óta. Mert ezer évek kellenek ahhoz, hogy egy olyan mondavilág kialakuljon amivel Székelyföld rendelkezik, és ennek a mondavilágnak csak egy kis gyöngyszeme a firtos, a jó tündér meséje, vagy a tündérlány és a székely legény románca. Ezt akartam mondani, nem azt, hogy neked nem volt érdemes erdélybe menni.
Egyébként én , mint írtam , 2005 júniusban jártam Énlakán utoljára, és mivel ismerem Atyha felöl, Farkaslaka felöl és Szentlélek felöl is az útviszonyokat, ezért Keresztúrtól jöttem Erdőszentgyörgy felé, és erről az útról mentem be Énlakára. Két hete egyfolytában esett az eső, Énlaka egy sártenger volt, de muszáj volt bemenni és a Laguna kibírta. Keresztúrtól a Martonosi elágazóig több helyen is javították az utat. Etéd és Kőrispatak között, de főleg Kőrispatakon volt nehezebben járható, de minden gond , és idegesség nélkül sikerült.
Elnézést, ha félreérthető volt az írásom, és remélem, hogy az erdélyi utad nem tragédiaként marad meg benned, hanem a megragadó élmények visznek vissza jövőre is.
Üdvözlettel a Nyilas
Előzmény: drlazi 2006-08-12 18:57:45 (725)
drlazi · válasz 2006-08-12 18:57:45 (725) 
Jaja emlékszem, hogy írtad. Sőt az indulás előtti napon ki is nyomtattam minden használható fórumos hozzászólást - különes tekintettel a tieidre - hogy magammal vigyem. Természetesen a nagy készülődésben itthonmaradt, így lövésem sem volt merről szabad és merről nem Énlakára menni.

Természetesen a Firtos legendát én is ismerem: Székelyföld leírása nálam alapmű... Viszont sajnos nem néztem meg az általad említett látványosságokat, ugyanis addigra már tiszta ideg voltam és minél előbb ki akartam kerülni arról a tankcsapdákkal tarkított útról.

Legközelebb veszek egy Dacia-t a határon:))))))))))

Ui: Azért szerencsére sok más pozitív élményben volt részem, így ellentétben a véleményeddel, volt értelme Erdélybe mennem.

Ui2: Utánanéztem: Erdőszentgyörgy felől mentünk Énlakára. Nem tudom mikor voltál arra és milyen autóval, de 2006. augusztusában Citroen Xsara-val gyakorlatilag járhatatlan.
Előzmény: nyilas 2006-08-11 23:02:28 (724)
nyilas · válasz 2006-08-11 23:02:28 (724) 
Hát ez is ritka dolog Erdélyben, hogy a túl jó út miatt legyen panasz. Egyébként tényleg lehet menni rajta, és elszabadul a gázpedál. Nem csak a székely barátainknál. Nálunk is. ennek ellenére ezen a szakaszon még nem találkoztam balesettel.
Ismerem az Énlaka, Pálfalva, Farkaslaka, és a Martonos, Siménfalva, farkaslaka utat is Ezért is figyelmeztettelek, hogy Csak Székelykeresztúr vagy Erdőszentgyörgy felöl közelítsd meg Énlakát. A Továbbútra is vonatkozott a figyelmeztetés. Így viszont láthattad, (remélem ha már megkockáztattad ezt az útat a Likaskőt, és a Firtos-lovát, és ha már láttad utánna nézel a hozzá kapcsolódó mondának is. Ha nem akkor nem volt értelme végigszenvedni az útat, és akkor nem volt értelme Erdélybe menni..
Az egy millió lej hivatalosan soknak tűnik. Engem Lippánál állított le a rendőr gyorshajtásért. Állítólag 63 kmel mentem lakott területen. Mivel siettünk kérdeztem tőle, hogy mennyi lesz. Azt mondta, min. egy millió, max két millió. Adtam neki egy milliót, ő meg nem adott semmi igazolást. Amikor ezt aradi barátaimnak elmeséltem azt mondták, te tiszta hüje vagy mert, egyrészt nem kérhet a rendőr helyszínem pénzt csak befizetési blankettát adhat, másrészt a helyszini birság összege max 600 000, azaz 60 lej lehet, de ha 8 napon belül befizeted akkor annak is csak a felét kell kifizetni.
Persze érdekes lenne ezt út közben megbeszélni, amikor a rendőr csak románul én meg magyarul beszélek
Előzmény: drlazi 2006-08-10 22:03:39 (720)
drlazi · válasz 2006-08-11 19:31:40 (723) 
Nem, egyáltalán nem gáz... Szerintem Romániában sokkal jobb a közlekedési táblák "kultúrája" mint idehaza. Szóval csak nyugi.
Előzmény: PCs 2006-08-11 15:37:40 (722)
PCs · válasz 2006-08-11 15:37:40 (722) 
Sziasztok!
Szeptemberben autózunk Gyergyóba asszonnyal és a két hónapos fiúnkkal a Kolozsvár - Szászrégen - Maroshévíz útvonalon. Ugyan tudom, hogy a Kolozsvár - Vásárhely - Parajd - Bucsin út jobb minőségű, ugyanakkor az előbbit jobban szeretem, kivált a kisebb forgalom miatt.
A lényeg, hogy kolozsvári ismerősöm felhívta a figyelmemet, miszerint messze kerüljem el Kolozsvár belvárosát (azon keresztül jutok el a városhatárra, majd Apahidára), mert veszettül rátört a városra a felújítás, inkább kerüljek el a tordai út felé, majd vissza az Operához... nekem ez igen nagy kerülőnek tűnik.
Akinek van friss tapasztalata, az legyen szíves mesélje el, valóban akkora gáz átmenni a városon?
Köszi
morcos · válasz 2006-08-11 10:23:43 (721) 
Ha a rendőr hivatalossá teszi a dolgot ne lepődjél meg ha a legközebbi határátlépésed alkalmával esetleg megtagadják a beléptetésedet az országba , mert a számitógépes rendszer az utlevél beszkennelés alkalmával körözött személyként regisztrál a be nem fizetett büntetés miatt . Nekem egy parkolási büntetés alkalmával hivták fel rá a figyelmemet , hogy a befizetési csekket feltétlenül tegyem el és ilyen esetben ezzel igazolhatom magam . Ez olyan dolog , mint az uthasználati matrica : senki sem ellőrzi , de néha a határőrök visszaküldik az embert a határról , ha nem tudja bemutatni a számlát . Sajna ez van ! Ha legközelebb "vétkezel" mindenképpen próbálj meg alkudozni . A fórumozók hozzászólásait olvasva látszik , hogy a legtöbb esetben sikerül lefaragni a büntiből .
Morcos .
Előzmény: drlazi 2006-08-10 22:03:39 (720)
drlazi · válasz 2006-08-10 22:03:39 (720) 
A Kolozsvár-Torda úttal éppen az a gond, hogy túl jó. Román és székely barátaink pedig úgy száguldanak rajta mint az őrültek.

Az énlakai út úgy volt, hogy Bözödújfalu-Kőrispatak-Énlaka-Firtos, aztán az az úta ami Szovátára vezet azon jöttünk ki és délnek fordulva csakhamar Farkaslakára értünk. Bocs, de most éppen nincs előttem térkép, így nem tudom pontosabban leírni.. Na ez az útvonal tényleg szörnyűséges volt.

Ja, tényleg: megbüntetett a rendőr 1 millió lejre. Állítólag átmentem a záróvonalon. Nem fizettem be a büntit és nem is fogom. Kíváncsi vagyok mi fog történni...
Előzmény: nyilas 2006-08-09 22:47:47 (717)
szobi · válasz 2006-08-10 08:41:07 (718) 
sziasztok! Erdélybe szeretnénk menni motorral pénteken, a srác akivel mennénk aggódik az időjárás miatt. szerintetek el lehet indulni?
nyilas · válasz 2006-08-09 22:47:47 (717) 
Mi a gond a Kolozsvár Torda úttal? 2X2 sávos és tükörsima.
A Bözödújfalu Énlaka út nem érinti Farkaslakát. Bocs, és az erdőszentgyörgy Kőrispatak, Etéd ,Énlaka út, ha nem is autóut, de járható még akkor is, ha kőrispatak környéke igazán kátyus. Az viszont igaz, hogy az Énlaka Firtosváralja, Atyha , vagy a Martonos, Malomfalva út csak lovaknak való. De ezek nincsenek bent a Bözödújfalu Énlaka útvonalban. Annak idején a kérdésedre, ha jól emlékszem írtam is, és az Erdőszentgyörgy -Székelykeresztúr közötti utat javasoltam Énlaka megközelíthetőségéhez, mégpedig a gerinctól való leágazást és nem a Martonoson keresztül vezető utat.
Előzmény: drlazi 2006-08-08 23:35:39 (714)
vigyi5 · válasz 2006-08-09 19:10:07 (716) 
Nyárádtő-Ákosfalvát felejtse el mindenki! Sajnos MAROSVÁR -ra szükséges benemmi
rocker · válasz 2006-08-09 08:36:19 (715) 
Egy kis útinfó azoknak akik az alábbi útvonalon közlekednének. Csak azokat említem amiket még nem írt le más. Érmihályfalva-Nagykároly foltozott hepehupás, de viszonylag jól járható. Nagykároly-Szatmárnémeti sima, jól járható. Szatmárnémeti belterülete nagyon rossz. Kéregetőkre vigyázzni, kocsiból nem kiszállni, mert sohasem egyedül vannak. Szatmárnémeti-Kolozsvár tökéletes. Marosvásárhelyt elkerülő út Nyárádtő Ákosfalva között katasztrófa. Véletlenül se menjen arra senki, ha nem muszáj. Székelyudvarhely Korond között aszfaltoznak. Szováta-Szászrégen katasztrófa. 40 km majdnem 2 óra alatt. Szászrégen-Beszterce betonlapokból épült, mint a régi M7-es, de jól járható. Mi egy 18 éves Fiat Regattával voltunk 5 felnőtt, rengeteg csomaggal. Rendesen ült az autó, de gond nélkül eljutottunk mindenhova. Szerintem bátran induljon útnak aki Erdélybe szeretne menni. Jó utat. Üdv.
drlazi · válasz 2006-08-08 23:35:39 (714) 
Most jöttem haza egy 8 napos túráról.

(Citroen Xsara I-es 1,6-os 4 felnőttel)

1. A Torockóra bevezető út Borrév felől negyon rossz minősgű, kátyús, de csak kb 3-4 km a hossza.
2. A Bözödújfalui út kellemes csalódás volt, mivel bár csak földút, de viszonylag könnyen járható max 40 km-es sebességgel. Mi teljesen bementünk a Xsara-val a tó partjáig, egészen a templomig.
3.Bözödújfaluból NE MENJETEK városi autóval Énlakára (Kőrispatakon keresztül). HORROR! A legrosszabb út, amit valaha tapasztaltam. 1-2 fokozatban lehet csak haladni max 20 km-es tempóval. Amire kiértünk Farkaslakánál a "jó útra" eltelt vagy 2 óra...
4. A Szent Anna tavi 17 km-es út szintén HORROR! Éles kátyúkkal teli aszfaltút. Nagyon lassan járható csak: állandóan fennáll a tengelytörés veszélye.
5. A Szászrégenből Kolozsvárra vezető út Kolozs megye határáig szintén borzalmas néhány helyen. (Pontosan a megyehatárig 10-20 km-en. A megyehatártól tüköraszfalt.)
6. Az E60-as út végig tökéletes, de a Kolozsvár-Torda szakasz NAGYON veszélyes. Szinte kilométerenként lehet átszakított szalagkorlátot vagy balesetet látni. VIGYÁZZATOK!
7. A Csíkszeredából Gyimesbe vezető út és az Udvarhely-Szereda útvonal tökéletes, csakúgy mint a Szovátai út Udvarhely irányából..
8. Az E60-asról Magyargyerőmonostorba leágazó út mérsékelten kátyús, jónak mondható, de figyelni itt is kell.
9. És végül a Homoródalmásba Lövétén keresztül levezető utat csinálgatták az idén: 40-km-es sebességgel biztonságosan lehet "száguldani" rajta.
Gs · válasz 2006-08-08 11:33:25 (713) 
Kedves Merkei!

Köszönöm az információt.

Gs
merkei · válasz 2006-08-08 09:39:28 (712) 
A Nagyszeben-Medgyes-Segesvár szerintem jó minőségü, jól járható, nemrég mentem arra Székelyudvarhely irányába.
vigyi5 · válasz 2006-08-08 08:15:05 (711) 
Ma reggel érkeztem haza a keréppártúráról a Csíkszereda - Udvarhely uton tükör aszfallt van
Gs · válasz 2006-08-07 17:15:35 (710) 
Nemrég jöttünk haza Székelyföldről és mire módom lett volna a tapasztalatainkről írni már "morcos" és "menetrend" részletesen beszámolt az aktuális állapotokról.
Annyi adalék még azért van, hogy a Fenyédtől Gyergyóújfaluba vezető út(?) a víztároló után valami rettenetes. Mi csak a házigazdáink Sikaszói kulcsos házáig mentünk fel, de állítólag végig ugyanaz a szörnyű kátyú-tenger. Az más kérdés, hogy a Sikaszói élmények, (pisztrángsütés, meseszép környezet) bőven feledtették a zötykölődést, de azért még egyszer nem szívesen tenném meg azt az utat.
Kérdésem: tud valaki a Nagyszeben-Medgyes-Segesvár közötti 14.sz. útról valami információt adni?
Üdvözlettel: G_Sándor
pygi · válasz 2006-08-05 21:43:59 (709) 
Most jöttem haza jul. 23-án.
Az üzemanyagárak: Gázolaj 3,42 - 3,45 RON
Benzin 3,56 -3,62 RON
Én MOL kútnál tankoltam, mert drágább, de megbizhatóbb, és kártyával fizettem.
Előzmény: dpase 2006-07-24 13:17:15 (692)
jozefina · válasz 2006-07-30 14:51:08 (708) 
Van e valakinek információja a Szatmárnémtitől Borsáig vezető út jelenlegi minőségéről?
Mennyi útdíjat kell fizetni ?

Köszi Jozefina
rocker · válasz 2006-07-28 10:56:16 (707) 
Balbal!
Köszi az infókat. Mi ma indulunk, úgyhogy pont jól jönnek.
Előző [ 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  51  52  53  54  55  56  57  58  59  60  61  62  63  64  65  66  67  68  69  70  71  72  73  74  75  ] Következő
Hozzászólás
 
Szállások Erdélyben | Erdélyi körutazások busszal, vonattal és hajóval | Régiók, települések | Húsvét Erdélyben | Csíksomlyói búcsú | Szilveszter Erdélyben
Szállás Székelyföld · Hargita-hegység · Sóvidék · Gyergyó · Udvarhelyszék · Csík · Marosszék · Háromszék · Gyimesek
Szállás Kalotaszeg · Bihar-hegység · Észak-Erdély, Máramaros · Dél-Erdély · Szászok földje
Szállás Kolozsvár · Torockó · Szováta · Kalotaszentkirály · Koltó · Csernakeresztúr · Körösfeketetó
Magunkról | Hirdetés feladása | Kapcsolatfelvétel | Partnereink
Felhasználási feltételek | Adatkezelés | Szerzői jogok
© Minden jog fenntartva! A közölt fényképek, grafikák és szövegek felhasználása csak a kiadó írásos jóváhagyásával lehetséges. www.erdelyiturizmus.hu - 1999-2021