Főoldal
  Magyar Română Deutsch English   FŐOLDAL  |  INFORMÁCIÓK  |  KINCSKERESŐ   WAP  |  PDA

Fórum

Visszalépés az előző oldalra Vissza
Útinfó - előzzük meg a tengelytörést! .....drum in lucru.... További témakörök »
 
Hozzászólás
Előző [ 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  51  52  53  54  55  56  57  58  59  60  61  62  63  64  65  66  67  68  69  70  71  72  73  74  75  ] Következő
haleska · válasz 2004-04-21 18:50:13 (166) 
üdv Mindenkinek!

Húsvétkor 10 napot töltöttünk Zetelakán, gondoltam leirom az úttal kapcsolatos tapasztalataimat, de Jack helyettem szólt. Marosv.hely felé közeledve szerintem ne válasszátok az ákosfalvi rövidítést, mert borzasztó az út, így ugyanannyi idő alatt juttok el Balavásárig.
Gyimesi utak egészen az 1000 éves határig gyönyörűek!!!
Ha valaki járt már a moldvai csángóknál is, kérem írjon az utakról , szállásról és minden egyéb körülményről. Köszi!!!

Haleska
gykari · válasz 2004-04-16 13:16:04 (165) 
Kösz! Legközelebb arra megyek. Család is belenyugodott, hogy legközelebb elkerüljük a kedvenc abonyi vendéglőnket. :-)
Gödrös rész nem probléma, itthon is olyanon járok.
Előzmény: Tixo 2004-04-15 18:22:34 (162)
Contra · válasz 2004-04-16 12:16:51 (164) 
Na közben visszaolvastam, és látom, Jack már megválaszolta előre a gyimesi kérdésemet. :-)) Úgyhogy csak az aradi maradt.

Ágoston Balázs
Contra · válasz 2004-04-16 12:13:09 (163) 
Sziasztok!

Az a kérdésem, hogy mennyivel rövidült a Budapes-Arad út, amióta forradalmi változások álltak be az M5-ös autópálya használhatóságát illetően. :-)) A régi 5-ös úton 5 óra volt ez az út, gondolom, most ennél jóval gyorsabban le lehet jutni Aradra.

A másik kérdésem, hogy milyenek az utak Gyimesben mostanában?

Ágoston Balázs
Tixo · válasz 2004-04-15 18:22:34 (162) 
Méhkerék – Szalonta nem csak türhetö. Elég jó állapotban van. Csak a vasúti átjárón (kb. 4 kilométer a határ mögött) vigyazva kell áthaladni – úgy mint minden mellekúti átjárón Erdélyben. Úgy tüník, hogy a határhoz vezetö útak a magyar oldalon sokkal rosszabbak mint a túloldalon.
Hogy most (a tél után) milyen az út Szalonta és Nagyvárad között, azt nem tudom. Itt általában jól lehetett halladni. Csak a délkeleti kerülöút Nagyváradnál, ami egy ipari telepen átvezet, részben elég gödrös. Itt nagyon figyelni kell – nem csak az úttestre, hanem az írányítótáblákra is. Legalább nem kell Nagyváradon keresztül menni. Pedig Nagyvárad egy hasonló szép város mint pl. Szeged, ahol érdemes megállni.

Üdv.
Tixo
gykari · válasz 2004-04-15 13:06:39 (161) 
Ez a méhkeréki irány igen jól hangzik! Én Zalaegerszegen lakom, eddig a Dunaföldvár, Kecskemét, Cegléd, Szolnok, Ártánd útvonalat ismertem legrövidebbnek, de a 4-es út egy betojás.
Méhkeréktől Szalontáig milyen az út minősége? Tűrhető?
Előzmény: Tixo 2004-04-14 18:31:55 (160)
Tixo · válasz 2004-04-14 18:31:55 (160) 
Még egy rövid hozzászólás:
Budapeströl Kolozsvár felé két útszakaszt tudok ajánlani:

1.) Budapest - M 5 Kecskemétig – Szarvas – Békéscsaba (44-es út) – Doboz – Sarkad – Méhkerék – Nagyszalonta – Nagyvárad - Kolozsvár
Szerintem itt sokkal kevesebb a forgalom mint a 4-es országúton. A méhkeréki határátkelöhely alig frekventált.

A kedvenc útszakaszom pedig:
2.) Budapest – M 3 Polgárig – Nyíregyháza – Nyírbátor – Vállaj – Nagykároly – Tasnád – Zilah – Kolozsvár
Ez az út kb. 60 kilométerrel hosszabb mint Ártándon keresztül, de ez teljesen megéri, mert nagyon jól és gyorsan lehet halladni. Jó darabig mehetünk autópályán, Nyíregyházáig türhetö a forgalom. A legrosszabb útszakasz a magyar oldalon van Terem és Vállaj között. A nemzetközi vállaji határátkelö tavaly nyáron nyilt. Itt soha sem volt több mint egy-kettö kocsi elöttem. Nagykárolyig teljesen új út van. Nagykároly, Tasnád és a szatmár – szilágyi megyehatári keresztezödésig csak egy picit rázós (gödrök nélkül), de ezútan következik egy fantasztikus új út egész Kolozsvárig. Ezen a szakaszon alig van falu ill. kanyar. Sok egyenes szakasz van. Lehet majdnem autopálya-tempóban halladni. Ha valaki gyorsabban tud halladni kocsijával, akkor ezt az utat kb. hat órán belül meg lehet tenni. (Hogy hol található a radar, majd legközelebb fogom leírni...)
Szép a Meszes kapu Zilahnál, ahonnan szebb kilátás van mint a Királyhágóról.

Próbáljátok ki! Kiváncsi vagyok a beszámolókra!
Üdv.
Tixo
Tixo · válasz 2004-04-14 18:23:06 (159) 
Sziasztok!

Elöször bocsánatot kérek esetleges hibákért. Magyar nem az anyanyelvem...
Most már három éve rendszeresen olvasom az ET-honlapot. Sok fontos és érdekes információt tudtam Erdélyröl szerezni, amit a szervezöknek és a többi olvasónak köszönhetö! Mostanától én is szeretnék pl. az útviszonyokról irni. Nyolc hónapja Kolozsváron lakok és sokat utazok Erdélyben.
Az elözö hozzászolásokhoz nincsen sok hozzáfüznivaló. Székelyföldön különösen a következö szakaszok katasztrófális állapotban vannak:

Udvarhely felé:
(Balavásár -) Hármasfalva – Szováta
Korond – Farkaslaka
(Héjjásfalva -) Székelykeresztúr – Székelyudvarhely

Gyergyó felé:
(Szászrégen -) Marosvécs – Maroshévíz
Bucsin-tetö
Libán-tetö

Erdövidék felé:
Felsöboldogfalva – Homoród – Vargyas – Barót

Azt lehet mondani, hogy pl. Székelyudvarhely vagy Gyergyó most már nagyon rosszúl megközelithetö és a helyzet hetente romlik. Két héttel ezelött Székelykeresztúron keresztül jobb volt az út mint a szovátai útvonal. Most pedig a déli útvonal még rosszabban álapotban van mind az északi.
Ha valaki Háromszékre akar menni, akkor az ne menjen Udvarhelyen és Csíkszeredán, hanem Brassón keresztül!

Amúgy a Gyergyót, Csíkot és Háromszéket összekötö 12-es országúton jól lehet halladni. Viszonylag jó állapotban van. Csak az a gond, elöször ezt az útvonalat tengelytörés nélkül elérni.

A fent felsorolt útak az idén még nem szerepelnek a hivatalos román útfelújítási programban. A Marosvásárhely - Szászrégen – Gyergyó – Csíkszereda – Sepsiszentgyörgyi útat ezek szerint 2005 és 2008 között el kell készíteni, Balavásár – Udvarhely – Csíkszeredát pedig csak 2012 után... Az Erdélyi Krónikában (2004.02.07) pedig azt olvashatjuk, hogy már megtörtént a versenytárgyalás a Balavásár – Székelyudvarhely – Csíkszereda, valamint a Héjjásfalva – Székelykeresztúr – Székelyudvarhely szakaszok felújítására.

Söt, ha ez most egy kicsit hosszú lesz, szeretnék abból az újságból tovább idézni:
„Háromszéken, Hargita és Beszterce megyében az igazi újítás 2005-ben várható. Ekkor kezdik meg a Brassó – Sepsiszentgyörgy – Gyergyószentmiklós – Szászrégen – Beszterce országút szélesítését háromsávosra. (!) Háromszéken egyszerre négy útvonal korszerüsítést tervezik állami költségvetésböl. ...” A Hídvég – Sepsiszentgyörgy – Kovászna – Zágon – Zágonbárkány útvonalból országút lesz, úgy hogy ezt is fel fogják újítani. „Folytatják a Szászmogyorós – Barót – Székelyudvarhely országút 9 millió eurós beruházással 20 hónap allat történö rehabilitálását.”
Az újság szerint a Csík- és Kézdiszéket a Kászonokon át összekötö út (11 B) korszerüsítése majdnem teljesen elkészült.

Ezen látszik, van még egy kis remény, hogy talán még az idén javul a helyzet. De ezt csak akkor hiszem, ha el vannak keszítve a útszakaszok...

2004. július 4. pedig egy történelmi nap lesz ebben az országban. Kezdik az északerdélyi autopályát Tordaszentmihály és Aranyosgyéres között építeni. Kezdödik az idén az autopálya épités Brassónál is, a délerdélyi autopályát pedig Arad és Temesvár között építik. A tervek szerint 2008 végén elkészül a Kolozsvár - Torda – Aranyosgyéres – Marosugrai autopályaszakasz, 2010-ig Segesvárig és véglegesen 2012 Brassóig. A Kolozsvár – Bors útvonal 2011-ig lesz kész.
Csak kell egy kis türelem...

Üdv.
Tixo
ede · válasz 2004-04-14 14:41:25 (158) 
Leírom olvashattóban: :)

Kedves Szd,

ha Tusnádfürdő a végcél, akkor javaslom, hogy Marosvásárhely után a 13-as úton autózz Földvárig (Feldioara), ott menj el Hidvég (Hăghig) felé Sepsiszentgyörgy felé, majd S.szentgyörgyről észak felé.

Szerintem ez időben jobb lesz, mint Parajd-Udvarhely felé felé, mert a nagy része főútvonal. A Földvár-Hidvég rész és a Hidvég utáni 5-10 km nem lesz túl jó minőségű, de még mindig jobban jársz ezzel az útvonallal.

Gyorsító még: Marosvásárhely előtt Nyárádtőnél (Ungheni) térj le jobbra Ákosfalva (Acăţari) felé, így kikerülöd Vásárhelyet, fél óra spórlás.

Üdv:
Ede
Előzmény: szd 2004-04-13 09:38:32 (155)
ede · válasz 2004-04-14 14:39:37 (157) 
Kedves Szd,

ha Tusnádfürdő a végcél, akkor javaslom, hogy Marosvásárhely után a 13-as úton autózz Földvárig, ott menj el Hidvég felé Sepsiszentgyörgy felé, majd S.szentgyörgyről északnak.
Szerintem ez időben jobb lesz, mint Parajd-Udvarhely felé felé, mert a nagy része főútvonal. A Földvár-Hidvég rész és a Hidvég utáni 5-10 km nem lesz túl jó minőségű, de még mindig jobban jársz ezzel az útvonallal.

Gyorsító még: Marosvásárhely előtt Nyárádtőnl (Ungheni) térj le jobbra Ákosfaéva (Acăţari) felé, így kikerülöd Vásárhelyet, fél óra spórlás.

Üdv:
Ede
Előzmény: szd 2004-04-13 09:38:32 (155)
jack · válasz 2004-04-13 13:40:39 (156) 
Üdvözlet mindenkinek.

Csak csatlakozni tudok az előttem szólókhoz, friss tapasztalatokkal felvérteződve.
Pénteken délelőtt indultunk Budapestről, belföldön a már bevált M3-(Polgár) - 35- (Debrecen) - 47- (Berettyóújfalu) - 42- (Ártánd) szakaszon jutottunk a határig.
A 35-ös minősége botrányos, ha külföldi küldöttséget kéne Debrecenbe kísérnem, vonattal vinném őket... Utána a szokásos (és csak belföldön tapasztalt) nyomvályús utak következnek.
Húsvét előtt komoly torlódás volt a határon, hozzáteszem, a magyar oldalon hárodnegyed órát tett ki az átjutás (ilyen istentelenül henye, önelégült képpel maga elé meredő, a hivatalának öncélú jellegével tisztában nem lévő bagázst én még nem láttam, mint a kis kutricákban trónoló határőreink épp szolgálatban lévő csapata), a román határőr villámgyorsan végigszaladt pecsétjével az autók között, hadd menjenek a szerencsétlenek tovább...
Odafelé a Nagyvárad (átkelés zötyögős) - Élesd - Kolozsvár (a déli, teherautós elkerülőn haladtunk) - Marosvásárhely (szintén kikerülve a központot) - Balavásár - (próbaképpen) Segesvár (városon belül sok helyen felmarva az aszfalt) - (negyven kilométer autógyilkos szakasz, legjobban az alsóboldogfalvai polgármesternek van oka a pironkodásra) Székelyudvarhely - Zetelaka (csinos gödrök mindenfelé, de kikerülhetőek még) útvonalat választottuk.
Tehát "csak" Székelykeresztúr tájékán kell kerülgetni a kátyúkat, a többi főút kiváló minőségű, jól lehet haladni rajtuk. Arról meg én tehetek, hogy voltam olyan amatőr, hogy sötétben érjek a legszomorúbb részre.
Közbeszúrva a benzinárak: 160-163 Ft/liter. Elég kecsegtető.
Kirándultunk Ivóra (Zeteváraljától hepehupás, esőben sáros, máskor poros földút); eljutottunk Gyimesbükkre (Udvarhely-Csíkszereda kis kivételtől eltekintve jól járható, Csíkszeredát kikerültük, bár a terelőút minősége és a környezet okán feltételeztem, hogy eltévedtünk, de mégsem). Csíkszeredától a Gyimesi-hágóig pazar a burkolat minősége, a lendületet csak a sok szerpentin, meg persze a lenyűgöző táj nézegetése tompítja. Visszafelé benéztünk Hidegségre, szegény öreg "hintónk" minden eresztékében nyikorgott a vadorzó lyukakon. Szintén kerültünk Hargitafürdő felé, a bányáig mentünk csak el, utána vége volt a betonűtnak, és a randa meddőhányók láttán el is ment a kedvünk a további ismerkedéstől.
Hazaúton bedőltünk a helybéliek szavainak, és a jobb burkolatra vonatkozó ígéreteikre alapozva Szováta felé jutottunk vissza a Segesvár-Marosvásárhely közötti főútra. Igaz, sem nem hosszabb, sem nem rövidebb a segesvári útvonalhoz viszonyítva, de Udvarhely és Erdőszentgyörgy között a viszonylag sima felületet akkora gödrök törik meg, hogy azokban egy közepes méretű útonálló nyugodtan elrejtőzhet. Szerencsére egyetlen betyárral sem találkoztunk, de enélkül is sűrűn szentségeltem, ha könnyelműen felgyorsítottam, majd bele kellett állni a fékbe. Persze, ez még nem hangzik drámaian, de ha félpercenként ismétlődik... Nagyon is lehetséges, hogy sikoltva ébredek, ha a kibédi részről álmodom majd.
Borsnál mindkét oldalon nagyvonalú "mehet tovább" intéssel jutalmazták távolról megszemlélt kék útleveleinket.
A kötelező megállásokat, a sebességmérő rendőrautók miatt néhol visszavett tempót figyelembe véve 10-11 órát kell szánni a Bp.-Zetelaka szakaszra.

Jó utat mindenkinek.



Jack
szd · válasz 2004-04-13 09:38:32 (155) 
Üdvözlök mindenkit a fórumon! Nagyon megnyerő a segítőkész, kultúrált hangnem.
A fórumot olvasgatva azt látom, hogy az utak minősége romlott is, javult is az elmúlt időben. Én tavaly nyáron jártam Csíkban, akkor pihenni, most viszont (április 15) munka ügyben kell utaznom. Ezért fontos lenne, hogy mielőbb kiérjek.
Melyik útvonalat javasoljátok Budapest - Csíkszereda (Tusnádfürdő) között? Ahogy olvasom, Balavásár után vannak kellemetlen szakaszok? Elsősorban a Húsvéti tapasztalatokra számítok.

Köszönettel, szd
ede · válasz 2004-04-07 19:39:36 (154) 
Semmi baj, tényleg nem volt kint az élő topikok között, a főoldalon.

Amit összegzésként leírtál, teljesen áll, éppen ezek a bajaim nekem is. A legdühítőbb ez a Szováta előtti szakasz. Miért kell hagyni valamit ennyire lerohadni? A Danubius sem örülhet tálságosan neki, kezdik megcsípni a nyugati vendégeket, de hova? A legtöbb magyar turista is ezen nyomul be a vidékre.

Üdv., Ede
Előzmény: Contra 2004-04-07 17:05:37 (153)
Contra · válasz 2004-04-07 17:05:37 (153) 
Bocs, egyből ide kellett volna írjam.
Egy gyergyói tanárember szerint van abban tudatosság, hogy a Székelyföldön hagyják lerohadni az utakat. Tény, hogy a határtól gyakorlatilag Balavásárig normálisan járható, Körösfő és Kolzosvár környékén voltak gondok, de tisztességgel megcsinálták még az ősszel, illetve nyáron. A Váradot elkerülő utat leszámítva Ártándtól Balavásárig rendben van, ott kezdődik a dráma. A gyergyói atyafi szerint a kapcsolattartás szándékos nehezítése áll a háttérben. Nem tudom, így van-e, de hát láttunk már egy-két ravasz bizantinus dolgot román felebarátainktól, úgyhogy elképzelhető. Mindenesetre aki Gyergyóból akar Parajdra menni, annak nagyot kell kerülni, hacsak nem akarja kitörni az autója kerekét a Bucsinon. Azon is mennek a bokszok, hogy melyik út kinek a hatáskörébe tartozik. Az a baj, hogy a jelét sem láttam, hogy a közeljövőben valaki is megcsinálná az utakat. Ezen a Balavásár-Szováta szakaszon a hajam az égnek állt, majdnem egy órás út, pedig normálisan a fele is elég lenne.

Ágoston Balázs
ede · válasz 2004-04-06 14:58:11 (152) 
Sziasztok,

Jack javaslatára frissítek egyet a topikon, Contra útinfós hozzászólása ide a legjobb:

A Székelyföldön hónapról hónapra rosszabbak az utak.
A Balavásár-Szováta-Udvarhely szakasz a legdurvább, leszámítva a Bucsint.
Két hónap után a héten jártam arra, sokkal rosszabb, mint február elején volt. Hihetetlen méretű medvék csapdába ejtésére alkalmas kráterek keletkeztek. Nem tanácsos nyomni a gázt, könnyen a tengelybe kerülhet, ha nem megy lassan az ember. A legdurvább rész a Balavásár-Szováta szakasz.
A radarozás mintha alábbhagyott volna, most nem volt annyir lesben álló rendőr, mint az elmúlt időszakban. De lehet, hogy csak szerencsénk volt.

Ágoston Balázs

****************
Fentiek eléggé elszomorítóak, sajnos sokszor csak szóban fontos a turizmus sok város- és megyei vezető számára. Ez az útvonal a legutóbbi időszakig jól járható volt, tavaly már megjelentek a gödrök, de úgy látszik ez senkit sem zavar, pedig a turisták a jelenlétükkel-távolmaradásukkal fognak szavazni. Ez ráadásul talán a legfontosabb "bevezető" útvonal a Székelyföldre (turisztikai régiókban gondolkodva). A pénzhiány nem lehet mindenre magyarázat, vannak prioritások. Sokszor szinte elegendő lenne pár lapát vagy talicska javítóanyag.

Ede
ede · válasz 2004-03-12 12:15:30 (151) 
Nappal biztos jobb lesz.
Üdv., Ede
Előzmény: Contra 2004-03-11 22:05:56 (150)
Contra · válasz 2004-03-11 22:05:56 (150) 
Nekünk a 4-esen is kb. 3,5 óra szokott lenni, igaz, éjszaka szoktunk menni, olyankor normálisan lehet közlekedni, a határon is pár perc alatt átérünk, és odaát is jobban lehet menni.
Köszönöm mindenesetre, meg fogjuk próbálni az M3-ast.



Előzmény: jack 2004-03-08 12:55:27 (149)
jack · válasz 2004-03-08 12:55:27 (149) 
Teljesen egyetértek Edével, a négyes út lassú, egyes részein nyomvályús, és a hemzsegő kaminokról még nem is szóltam. Persze az M3-ason kerülünk, de személyes tapasztalatom nekem is az, hogy érdemes arrafelé indulni.

Kálmán
ede · válasz 2004-03-07 12:09:07 (148) 
Jó helyen kopogtatsz, mi mindig arra járunk. :)

Én évek óta nem jártam a 4-es úton. Anno azért tértem át az M3-asra, mert a 4-esen akkor lehetetlen volt haladni a rengeteg lassú járműtől és teherautótól. Akkor kb. csak fél órát nyertünk, azóta viszont 2x is hosszabbodott a pálya. Megállás nélkül számolva kb. 3,5 óra Pesttől a határ, ha a megengedett sebességet nem (nagyon) léped túl. Tudnod kell viszont hozzá, hogy a pálya végétől Debrecenig az erdélyi 2 számjegyű utakat idézi az út minősége, főleg Hajdúböszörményig. Szóval nagyon mi sem ugrálhatunk.

Debrecen után választhatsz, hogy Berettyóújfalu felé vagy egyből a határnak indulsz, lesz egy letérő Hosszúpályi felé. Utóbbin is lehet 10 percet nyerni. :)

Szerintem a matrica már 1-1 kiruccanásnál is megéri, én jóval veszélyesebbnek érzem az országúti közlekedést, mint az autópályát.

Üdv., Ede
Előzmény: Contra 2004-03-05 17:49:11 (147)
Contra · válasz 2004-03-05 17:49:11 (147) 
Sziasztok!

Mindig úgy szoktunk menni Erdélybe, hogy a 4-es úton döngetünk végig Ártándig.
Nemrég fölmerült, hogy meg kéne próbálni végigszáguldani az M3-ason, és onnan Debrecen felé lemenni a 4-esre.
Az a kérdésem, hogy ment-e valaki arrafelé? Ha igen, időben mennyi ez a variáció? Lehet-e annyit nyerni, hogy megérje autópála-matricát venni?

ede · válasz 2004-02-19 16:16:15 (140) 
Szia,

ez a Csíkszereda nem elírás? Az kicsit hosszú útvonal. Bár jó lenne.
A Bucsinon ezek szerint még az idei szezonban sem tudunk átmenni normálisan.

No sebaj, a B.hunyad-Kolozsvár is csak elkészült. :)

Üdv., Ede
Előzmény: mjenoe 2004-02-19 14:53:48 (138)
sander00 · válasz 2004-02-19 15:25:47 (139) 
Az is nagyon szép útvonal:)
Előzmény: mjenoe 2004-02-19 14:53:48 (138)
mjenoe · válasz 2004-02-19 14:53:48 (138) 
Egészen friss hir! A Csikszereda-Balavásár valamint a Parajd - Gyergyószentmiklós (Bucsin) utvonalakat az idén májustól kezdve felújitják. A tervek szerint a felújitási munkák 3 hónapig tartanak.

Mindenki gondoljon hát arra, hogy az idén a Csiksomlyói Búcsura leginkább a Felső Marosvölgyén keresztül lehet majd érkezni. ( Marosvásárhely, Toplica, Gyergyó)
ede · válasz 2003-11-28 23:53:29 (137) 
Kedves Kati,

a tegezéssel semmi gond, a fórum stílusát eleve így alakítottuk ki a könnyebb kommunikáció érdekében.

Az ártándi átkelőt javaslom, Nagyvárad-Kolozsvár-Ákosfalva(Marosvásárhely előtt)-Balavásár-Parajd-Udvarhely útvonallal.

Ezt persze meghatározza, hogy honnan indultok. Ha Szegedről, akkor inkább egy délebbi átkelő lesz jobb.

Üdv., Ede
Előzmény: MédiaCézár 2003-11-16 20:26:34 (135)
mjenoe · válasz 2003-11-24 13:10:51 (136) 
Sziasztok! Tudvalaki valamit a Bucin tetőn van e valamiféle észrevehető útépítési kedv?
vagy minden maradt a régiben?
MédiaCézár · válasz 2003-11-16 20:26:34 (135) 
Szia Ede!
Engedd meg, hogy így ismeretlenül is tegezzelek!
Még nem tudom, mikor, de szeretnék Székelyudvarhelyre eljutni.Szeretném megismerni a várost, mert még nem jártam ott.Sok szépet hallottam felőle, meg a Hargitáról is. Az a kérdésem, hogy melyik határátkelőnél lépjek át Romániába, melyik útvonalat válasszam, amelyik nem olyan hosszú, és jó a minősége is?Térképet még nem vettem, de ami késik, nem múlik. A választ előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Kati
ede · válasz 2003-10-31 22:25:22 (134) 
Szia,

Koronka vége klasszikus hely, ismerősök mindig mondták, bár mi eddig mindig megúsztuk.

Kösz az infókat,
Ede.
Előzmény: Contra 2003-10-30 19:53:53 (133)
Contra · válasz 2003-10-30 19:53:53 (133) 
Sziasztok!

Tegnap jöttem haza Székelyföldről. Valami kampánsyzerű ellenőrzés lehet az utakon, mert a rendőrök erősen radaroznak és büntetnek. Elég sok helyen állnak az út szélén autóval, úgyhogy nem árt vigyázni. A szembejövők általában jelzik a veszélyt, de figyelni kell. Mi beleszaladtunk Marosvásárhelyen egy 300 ezer lejes büntetésbe. :-)) Vásárhelyen külön figyelni kell, ha Koronka felé megy ki az ember a várpsból, mert már rég elfogytak a házak, de a város végét jelző tábla még odébb van. Ezen a szakaszon vannak valami bódék, ott szoktak elbújni.
Visszafelé gyakran torlódik fel a sor a határon, mert a románok a román állampolgárokat nagyon megnézik mostanában, hogy jók legyenek az EU-nál, és ez lassítja az átlépést.
A Székelyföldön gyakran találkozni igen lassan döcögő katonai járművekkel, előszeretettel vágnak ki a mellékutakról a magyar rendszámú kocsik elé, erre sem árt figyelni, mert mi a Hargitán például kilométereken keresztül kellett araszoljunk egy ilyen nagy dög autó után, nem lehetett előzni. A sofőr meg vigyorgott, lehetett látni a képét a tükörben, és villogtatta az indexét.


Ágoston Balázs
ede · válasz 2003-10-27 18:49:23 (132) 
Szia,

kösz az infót, rég jártunk arra, nekünk is jól jött. Ez hihetetlen, meddig húzzák a dolgot. A terelő útért senkit sem irigylek, az tényleg nagyon rossz szakasz. A szilágysági főút viszont már szuper.

Ezek szerint a sávelfogyás még megvan, szerintem ilyen egész Európában nincs. Az nem kifejezés rá, hogy életveszélyes.

Kösz, Ede
Előzmény: deb65 2003-10-26 16:31:03 (131)
deb65 · válasz 2003-10-26 16:31:03 (131) 
Sziasztok!
Egy friss info a Bánffyhunyad-Kolozsvár útviszonyról:
A héten kétszer jártam arra, Kolozsvár felé Bánffyh.-tól Magyarkapusig kiváló az út, Magyarkapus után azonban mindkétszer azonnal eltereltek észak felé.
A térképen fehérrel jelzett nagyon rossz minőségű hegyi úton kb.8-10 km után Magyargorbó felé kellett letérni (sárga szinű út a térképen), majd Méránál tértünk rá az E81-es útra.

Visszafelé elterelés nélkül lehetett jönni Kolozsvárról, a kivezető utat (E60) azonban már Kolozsváron is és azon túl is feltúrták, valamint az autópiac és valamilyen nagy áruház közelsége miatt iszonyú a forgalom és Szászfenesig csak lépésben lehetett közlekedni. Szerintem kerülni azonban nem érdemes.

Szászfenes falu és Gyalu vizsonylag rendben, nem is értem miért tereltek el idefelé jövet?
Gyalu után viszont tökéletes az út, bár az Ede által is említett Körösfő előtti sávelfogyásra érdemes figyelni.

Üdv: deb65
Előző [ 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  51  52  53  54  55  56  57  58  59  60  61  62  63  64  65  66  67  68  69  70  71  72  73  74  75  ] Következő
Hozzászólás
 
Szállások Erdélyben | Erdélyi körutazások busszal, vonattal és hajóval | Régiók, települések | Húsvét Erdélyben | Csíksomlyói búcsú | Szilveszter Erdélyben
Szállás Székelyföld · Hargita-hegység · Sóvidék · Gyergyó · Udvarhelyszék · Csík · Marosszék · Háromszék · Gyimesek
Szállás Kalotaszeg · Bihar-hegység · Észak-Erdély, Máramaros · Dél-Erdély · Szászok földje
Szállás Kolozsvár · Torockó · Szováta · Kalotaszentkirály · Koltó · Csernakeresztúr · Körösfeketetó
Magunkról | Hirdetés feladása | Kapcsolatfelvétel | Partnereink
Felhasználási feltételek | Adatkezelés | Szerzői jogok
© Minden jog fenntartva! A közölt fényképek, grafikák és szövegek felhasználása csak a kiadó írásos jóváhagyásával lehetséges. www.erdelyiturizmus.hu - 1999-2021