Főoldal
  Magyar Română Deutsch English   FŐOLDAL  |  INFORMÁCIÓK  |  KINCSKERESŐ   WAP  |  PDA

Fórum

Visszalépés az előző oldalra Vissza
Kolozsvár turizmus További témakörök »

Hozzászólás
Előző [ 1  2  ] Következő
dongó · válasz 2013-05-07 23:37:42 (31)
Így van! azt sem tudtuk meg, hogy végül a kolozsvári piac zárva volt vagy sem...? :)
Jómagam is jártam Erdélyben múlt héten, de nem jutottam el csak Nagybányáig, Szatmárnémetin keresztül, s mivel ilyen topic nincs, nem részletezem itt az utat:)
mezkati · válasz 2013-05-07 20:18:40 (30)
Kedves Ilona, én szívesen olvasnám a mesét, s hiszem hogy mások is.
Előzmény: katona 2013-05-07 15:14:16 (29)
katona · válasz 2013-05-07 15:14:16 (29)
Kedves Mindenki!
Fájó szívvel jöttünk haza szombaton Kolozsvárról! Nagyon jól éreztük magunkat - ezúton is szeretném megköszönni a szálláson (Báthory Líceum vendég szobái) a kényelmünkről gondoskodók munkáját!!
Információk:
- az utak jó állapotuak - talán kivétel közvetlenül a tordai sóbarlanghoz vezető kis rövid szakasz.
- bárki aki Kolozsváron enni szeretne bátran javaslom az Agape nevű önkiszolgáló éttermet (Szent Mihály templom mögötti kis utcában Agape Hotel "udvara"). Nagyon finoman főznek, jó áron van és természetesen mindenki beszél magyarul.
- kicsit furcsa volt, hogy 9.00 óra előtt nem nagyon volt nyitva semmi
- megjártuk a Székelykövet is. Szó szerint megjártuk, mert nem a megszokott útvonalon jöttünk le, aminek a következtében (mondhatnám azt is, hogy eltévedtünk) bejártuk az egész erdős hegyet, gerinceket és megbúvó völgyeket. Gyönyörű volt - igaz volt egy kis vihar (csapkodott az istennyila eléggé rendesen), és el is áztunk. Tanúlságos volt: hegymászáshoz nem viszünk többet semmilyen felesleges súlyt (pl. 2db fényképező gép állvánnyal, útikönyv jó vastag).
- és biztos, hogy minden hol van egy magyar (Bujtor István mondása a Hamis a baba című filmből). Bárhol is próbálkoztunk magyarul (esetleg angolul) két-három mondat után mindig került valaki aki beszélt magyarul. Még a RIMben (román nemzeti bank) is.
- a forint /lej árfolyam egész héten 0,0148 lej volt
Nem akarok senkit untatni a saját élményeimmel, bár most úgy érzem, hogy percről-percre mindent nagyon szívesen elmesélnék.
Ha bárkinek van még valamilyen friss infora szüksége szívesen válaszolok.
Katonáné Nagy Ilona
katonane · válasz 2013-04-22 12:32:40 (28)
Kedves Ede!

Az általad ajánlott "informátor" már válaszolt is (a válasz ideteszem hátha másnak is szüksége van rá):
"A banya minden nap nyitva van 9:00-17:00 ora kozott, viszont az utolso bemeno 15:00 orakkor van".

Így ezt a segítséget is nagyon köszönöm!
katonane · válasz 2013-04-22 12:17:40 (27)
Köszönöm a válaszokat.

1) Az ortodox húsvét eszembe sem jutott!! De most gyorsan megnéztem Románia állami ünnepeit 05.01., 05.05.,05.06. tehát 2.-án és 3.-án nincs hivatalos ünnep. Remélem ennek megfeleően nyitva találunk mindent amit szeretnénk.

2) Máris írok a sóbányába a megadott email címre - jelzem majd, hogy kaptam-e választ.

dongó · válasz 2013-04-22 11:38:26 (26)
Kedves katona!

Nem kotnyeleskedni akarok, de nem árt figyelembe venni, hogy jövő hétvégén lesz az ortodox húsvét, lehetséges, hogy sok minden zárva lesz, talán a kolozsvári piac is. Azt tudom csak biztosan, hogy az iskolák és munkahelyek máj. 1-től egy hét szünetet kaptak.
Jó utat! (én is most szombaton indulok arra:)

dongó
Előzmény: katona 2013-04-21 19:16:08 (24)
ede · válasz 2013-04-22 10:58:10 (25)
Kedves katona,

a bányában keresd Lovász Attilát,
levis_4you@yahoo.com vagy attila.lovasz@citromail.hu

Remélem, még ott dolgozik.

Üdv., Ede
Előzmény: katona 2013-04-21 19:16:08 (24)
katona · válasz 2013-04-21 19:16:08 (24)
Kedves Fórumozók!

Már csak egy hetem van hátra a kolozsvári látogatásig. Ismét szeretnék információt kérni.
Szeretném megtudni, hogy május 1.-én milyen nyitvatartása van a tordai sóbányának, csónakázó sós tónak (próbáltam google fordítóval érdeklődni a bánya email címén, de nem válaszoltak).
Másik kérdésem szintén nyitvatatással kapcsolatos, de a kolozsvári nagypiac, vásárcsarnok (Mihai Viteazu tér) nyitvatartása érdekelne. Szombaton indulunk majd haza és szeretnék helyi, házi készítésű sajtokat vásárolni - különösen a férjem szeretne nasal nevezetű sajtot beszerezni.
Előre is köszönöm a segíséget!!

ede · válasz 2013-03-20 19:34:08 (23)
Korábbi hozzászólásaidból szinte biztos voltam benne, hogy így kezeled a helyzetet, aminek örülök.
Minden jó valamire...még az elsőre rossznak tűnő események is.
Eltévedni pedig valóban Erdélyben a legjobb, abból mindig kisül valami...:)

Minden jót,
üdv., Ede
Előzmény: mezkati 2013-03-20 07:16:49 (22)
mezkati · válasz 2013-03-20 07:16:49 (22)
Kedves Ede,
megesik az ilyesmi, nincs bennünk semmi rossz érzés a Báthory iránt. Talán a sors keze volt benne, mert így megismertünk egy gyönyörű fekvésű falut, Györgyfalvát, a benne lakó kedves emberekkel. Láttunk igazi disznóvágást (szalmával perzseltek mint régen nálunk) az ablakunkból , s otthonába invitált egy nagyon kedves néni, akit élmény volt hallgatni.

Erdélyben egyébként -köszönhetően az én legendás tájékozódási képességemnek :)) - még az eltévedésekből is csak jól lehet kijönni, mert olyat láthatunk, ami nem volt az útitervben.

1 hónap múlva már Székelyföldön barangolunk remélhetőleg igazi jó időben, bár az hogy együtt ünnepelhettünk a kolozsváriakkal március 15-én, elfeldtette velünk a zord időt.
üdv.
mezkati
Előzmény: ede 2013-03-19 20:05:39 (21)
ede · válasz 2013-03-19 20:05:39 (21)
Kedves mezkati,

sajnálom, hogy a Báthory vendégszobáival ilyen tapasztalatotok volt. Egy szabadság és egy betegszabadság adódott össze, emiatt ez alkalommal valóban késett a visszajelzésük, ami nem általános a szálláshelyen, nagyon sok az elégedett visszatérő vendégük.

A részletes beszámolókat nagyon köszönjük :)

Üdv., Gábora Ede
Előzmény: mezkati 2013-03-17 19:01:06 (18)
mezkati · válasz 2013-03-19 09:35:31 (20)
Kedves dongó !
Valóban nem volt igazi kirándulóidő, de a város szépsége, s hogy a kolzsváriakkal vonulhattunk a rezesbanda után, s együtt lehettünk több ezren a Szent Mihály templomban a március 15-i megemlékezésen, mindenért kárpótolt.
Az előző beírásomhoz csak annyit, hogy vasárnap sem a Bulgakov sem a Culina Nostra (valóban így helyes írni) nem tart nyitva, a Heltai viszont igen, a Mikót nem néztük meg.

Mivel Györgyfalváról közlekedtünk, elég sok megfigyelést tettünk útközben. Többek között azt, hogy Kolozsváron ezerszámra épülnek a lakások, s ezek a "blokkok" már inkább lakópark jellegűek, sokkal igényesebbek mint általában. A kollégiumi negyedben is ámultunk-bámultunk , valóságos városrész, biztos hogy rengetegen tanulnak itt, a legkülönbözőbb helyekről.
A városban a forgalom óriási, sok az egyirányú utca, de ahol két irányú a forgalom, ott is annyira leszűkítik az utat a mindkét oldalon parkoló autók, hogy gyakran le kell húzódni hogy a szembejövő elférjen.

A szálláshelyünkön évek óta visszatérő vendégek azok a fiatal hölgyek akik pszichológiát tanulnak a kolozsvári egyetemen, Bp-ről, Debrecenből járnak ki, elmondásuk szerint a jóval olcsóbb költségtérítés miatt, ezt azért osztom meg, hátha valakinek jól jön az infó.
A debrecenihez tudok csak hasonlítani, de a diákok számára sokkal kedvezőbbek a juttatások, egy nap alatt elkészül a diákigazolvány, kedvezményekre jogosító kuponfüzetet kapnak, s ingyen utazhatnak egy általuk kiválasztott vonalon a helyi közlekedésben. Sok a kultúrális program, élénk a diákélet.
Valószínűleg életre szóló barátságok szövődnek, s jó lesz pár évtized múlva visszaemlékezni arra, amikor kolozsvári diákok lehettek az itt tanuló fiatalok.
dongó · válasz 2013-03-17 21:29:44 (19)
Kedves mezkati!

Köszi szépen a beszámolót!
Örülök, hogy sikerült találni megfelelő szállást és talán, a márciusi tél ellenére is, jól éreztétek magatokat.
A Culina Nostra étteremről még nem hallottam, felkeressük, ha arra járunk. :)
A Bulgakov..., elfelejtettem írni, mint ahogy az Insomnia kávézó-kocsmát is, habár ez utóbbi kicsit elrománosodott az elmúlt években.

dongó
mezkati · válasz 2013-03-17 19:01:06 (18)
Megköszönve a korábban kapott információkat, "elsőkézből" szeretném megosztani az elmúlt napok kolozsvári tapasztalatait szállás, és étkezés ügyben.
A Báthory Líceum belvárosi vendégszobáival nekünk nem volt szerencsénk. E-mailemre öt nap alatt -kétszeri telefonálás után- sikerült kicsikarni egy nemleges választ ( a titkárnő éppen szabadságon volt). De így utólag ezt egyáltalán nem bánom, mert megismertünk egy szép - túlnyomó többségében a mieink lakta- falut, Györgyfalvát, s egy intellingens, szimpatikus fiatalembert, Jaskó Zsoltot, aki kiváló házigazdánk volt, s a szálláshelyről is csak felsőfokon tudok beszélni. A város 6 km-re van, percek alatt be lehet jutni, mi biztos hogy mindíg ide fogunk jönni ha Kolozsvárra megyünk látogatóba, s jó szívvel ajánlom másoknak is.

A kolozsvári magyar éttermek közül nekem a latin nevű Kulina Nostra tetszett leginkább, de jó a konyhája a Mikónak, az Agapénak is. A Kulina Nostrában minden nap kétféle -három fogásos menű - közül lehet választani 16,50 lejért, bőséges, finom az étel. Az Agapéban is szolidak az árak, nagy a választék, s önkiszolgáló lévén hamar kész az ebéd :))
Kávézók közül a Bulgakov nyerte el a tetszésünket, bár az kevésbé tetszett -s ez elmondható a Heltaira is - hogy a dohányfüst nekünk nem dohányzóknak nem esett jól.
mezkati · válasz 2013-02-10 14:01:54 (17)
Köszönöm szépen az információkat. A Babes-Bolyain lesz a fiam, de még csak 25-én kezdődik a félév. Többször járt Kolozsváron, s mire mi áprilisban meglátogatjuk már biztosan el tud minket kalauzolni. :)
üdv.
mezkati
katona · válasz 2013-02-09 20:29:09 (16)

Köszönöm a további segítségeket! Már szállásunk van - alig várom, hogy április vége legyen!!!

Kedves Kati!

Itt az erdélyturizmus.hu oladolon találhatod a Befogad-Lak Vendég apartman ** és a Belvárosi Vendégszobák Kolozsváron Vendégszobák ** szállást. Mi itt foglaltunk magunknak szállás áprilisra így tapasztalatból még nem tudok véleményt mondani, de az eddigi email váltásokból megítélve jó szállások lehetnek. Mindkét kapcsolattartó segítőkész, és gyorsan válaszolnak az emailokra.
Majd májusban ha visszajöttünk megírom a tapasztalataimat.
Előzmény: mezkati 2013-02-08 17:14:48 (14)
dongó · válasz 2013-02-08 22:44:37 (15)
Kedves mezkati!

Az Agapé szállodát tudom ajánlani ismét, neten utána lehet keresni, de több napi tartózkodásra szerintem kicsit kemény, bár ezt mindenki döntse el maga :) Viszont a kényelem garantált, 1 éjszakát töltöttem ott.
A Heltai vendégház inkább csoportos vendégeket fogad, de megér egy próbát.
Jó hely még a Bethlen Kata Diakóniai Központ, csak cseppet távol esik a központtól.
Esetleg, a Ref. Teológia vendégszobái.
Remélem, tudtam kicsit segíteni.
De a fiad lehet, hogy jobbakat tud már...:)
Melyik egyetemen cserediák, ha nem titok?

dongó
Előzmény: mezkati 2013-02-08 17:14:48 (14)
mezkati · válasz 2013-02-08 17:14:48 (14)
Örömmel olvastam a kolozsvári információkat. Az éttermeken túl engem szálláslehetőség is érdekelne, ezért kérem, ha van valakinek valami a tarsolyában, ossza meg velem.
A fiam ezt a félévet cserediákként Kolozsváron tölti, az idegenvezető ő lesz, nekünk pedig végre lesz alkalmunk majd alaposan megismerni a várost.
köszönettel:
mezkati
dongó · válasz 2013-02-08 15:45:29 (13)
Kedves katona!

Kolozsváron az Agapé vendéglőt tudom én is ajánlani, külön névre hallgató (pl. Kós Károly, Kalotaszeg) ízlésesen berendezett étterem-szobái vannak, borsosabbak, mint a földszinti önkiszolgáló rész, de legalább megnézni érdemes :)
(Ha szembe állunk a Mátyás szoborral, a jobb oldalán futó útról kell letérni egy szűkebb utcába, ami tulajdonképp szinte nekifut a Szt. Mihály templom oldalának. Ezt csak azért írtam ide, mert mi nem találtuk az Agapé bejáratát :))
Egy másik tipp a Mikó étterem a Klinikák (Clinicilor) utcáján, régi neve Mikó út. Gyalogosan negyed óra a Mátyás-térről. Finom az étek itt is és kedvezőbb az ár. Félúton a Mikó étterem felé egy kapualjban van a Heltai Gáspár Könyvtári Alapítvány szárnya alatt működő Heltai vendéglő, vendégház és folk-kocsma. A könyvtárba érdemes bemenni, de finom a sör is és szívesen segítenek majd Kolozsvár látnivalóban:)
Hirtelen ennyi jutott eszembe.

dongó
Előzmény: katona 2013-02-06 13:47:54 (10)
katona · válasz 2013-02-06 22:30:23 (12)
Nagyon köszönöm a javaslatokat!!
Előzmény: ede 2013-02-06 18:26:26 (11)
ede · válasz 2013-02-06 18:26:26 (11)
Kedves katona,

Kolozsváron igen népszerű az Agape önkiszolgáló és a la carte étterem. Az önkiszolgáló rész is nagy választékkal bír, és elfogadható árú. Az a la carte rész külön termekben található, nagyon minőségi és szép kivitelezésű. Választhattok, akár a helyszínen, hogy melyik szimpatikus. Egy, a főtérből nyíló utcában található, Iuliu Maniu utca (volt Szentegyház utca) 6 szám.

Túrázáshoz mindkét "másznivalóhoz" közel lehet menni autóval is, Torockóra az út kiváló lett, a Tordai-hasadék nem tudom éppen hogy közelíthető meg, ott rég voltam. A Tordai-hasadékon nem csak át lehet kelni (a hasadékban), de ott is mászhattok, visszaútnak választható a hegytető, az esetben garantáltan kihagyjátok aznapra a Székelykövet.

Szerintem mászás után menjetek be a tordai sóbányába is, ami nem tisztult ki belőletek a mászástól, az kitisztul a bányától :) És még nagy élmény is.

Üdv., Ede
Előzmény: katona 2013-02-06 13:47:54 (10)
katona · válasz 2013-02-06 13:47:54 (10)
Kedves Fórumozok!

Sok év után egy hétre ismét Erdélybe, Kolozsvárra és környékére, készülünk április utolsó hetében (beleesik május 1.) és ehhez szeretnék segítséget, infót kérni.
Kolozsváron szeretnénk várost nézni 2 nap - tud-e valaki olyan látnivalót, mely nem szerepel az utikönyvekben és mégis érdemes megnézni.
Érdeklődnék kolozsvári éttermek (nem kimondottan sok * után), ahol nem túl drágán, de jót lehet enni. Az már csak hab lenne a tortán, ha ne adj isten ez magyar étterem lenne!
Szeretnénk megjárni a tordai hasadékot és felmászni a Székelykőre. Ehhez szeretném megtudni, hogy meddig lehet elmenni autóval és milyen minőségű az odavezető autóút.
Kiváncsiak lennénk itt is a környékre (Torda, Torockó stb).
Szívesen fogadok komplett útitervet is!!
Előre is köszönöm a válaszokat!
CsabaZ · válasz 2011-08-23 09:15:12 (9)
Huszárok vonultak be Kincses Kolozsvárra Szent István napján

CsabaZ · válasz 2010-09-11 10:37:28 (8)
70 évvel ezelőtt, ezen a napon szabadították Kolozsvárt a Magyar Királyi Honvédség csapatai

Az előző napon pedig Marosvásárhelyt és Gyergyószentmiklóst

Idézet vitéz Nagybányai Horthy Miklósnak, a kolozsvári ünnepi dísszemlén, 1940. szeptember 11-én elhangzott szavaiból:

„Boldogan köszöntöm Kolozsvárról Erdély visszatért országrészeit!
Huszonkét évi keserves megpróbáltatás után valóra vált, amiben bízni nem szűntem meg soha, egy percre sem. És most, mikor végre valóban itt állhatok a szabad Erdély szabad földjén, olyan mélyen meghat ennek a történelmi pillanatnak a nagyszerűsége, hogy érzelmeim kifejezésére alig találok méltó szavakat.
Gondolatban ma itt van minden magyar!
Őszinte, mélyen átérzett szeretettel gondolunk azokra a testvéreinkre, akik most nem tértek vissza az ősi honba. Kérem őket, tartsanak ki és folytassák békés munkájukat! Sorsuk felett őrködünk!
Ismerem az erdélyi faj kemény, ellentálló, küzdőképes tulajdonságait. Ezért teljes bizalommal tekintek az ott felnőtt ifjúságra is, kiket az új sorsfordulón, nagy nemzeti céjaink odaadó szolgálatára hívok fel, a haza és egész Európa javára.”

Örök dicsőség a magyar honvédségnek, emlékük legyen áldott!
CsabaZ · válasz 2010-08-16 02:41:27 (7)
Kolozsvári Magyar Napok
2010. augusztus 18-22.

vigyi5 · válasz 2010-02-09 09:32:34 (6)
Újabb előrelépés Mátyás szobor-ügyben

Újabb szakaszhoz ért a Mátyás-szoborcsoport restaurálási folyamata. Ma kezdődnek el az acélszerkezet alapozási munkálatai – nyilatkozta a Paprika Rádiónak László Attila, Kolozsvár alpolgármestere.

– Felállításra kerül egy acélszerkezet, amire aztán fel lesz emelve a szobor. Megtörténtek az előkészítési munkálatok, ezen a héten beöntik a betonalapot és nagy valószínűséggel hétfőn felállítják az acélszerkezetet – fejtette ki László Attila. A város elöljárója hozzátette, hogy az acélszerkezet összeállítását követően a lovasszobor megemelve bár, de a helyén marad, és elkezdődik a talapzat bontása. A szakemberek szerint körülbelül három-négy havi munkára van szükség a teljes restauráláshoz.

Paprika Rádió
zabola · válasz 2009-09-21 11:06:28 (5)
Kedves tengere
a Mátyás szobrot és az egész teret rendbehozzák - lagalább is a helyiek ezt mondják - és a palánnkkal körbevett téren lévő táblákon szép látványgrafikák mutatják be a terveket.

Engem az egytemisták hiányánál jobban zavart a sok nem magyar felirat...

zabola
Előzmény: tengere 2009-09-14 20:39:08 (4)
tengere · válasz 2009-09-14 20:39:08 (4)
Kolozsvar nagyon elszomoito egyetemistak nelkul. Csak a turitak adnak neki egy kis szint augusztusban. persze azert meg vannak kincsek, csak nehez megtalalni oket.
Remelem a Matyi szobrot rendbe hozzak.
CsabaZ · válasz 2009-09-11 18:36:04 (3)
69 évvel ezelőtt ezen a napon - 1940. szeptember 11. - szabadították fel a Magyar Honvédség csapatai Kolozsvárt a román megszállás alól (II. Bécsi Döntés).

Örök dicsőség övezze Horthy Miklós és a Magyar Honvédség emlékét ezen a napon (is)!
vigyi5 · válasz 2009-05-15 14:17:59 (2)
Aláírás a többnyelvű táblákért:

Előzmény: kati eszter 2009-04-02 07:05:25 (0)
Előző [ 1  2  ] Következő
Hozzászólás

Szállások Erdélyben | Erdélyi körutazások busszal, vonattal és hajóval | Régiók, települések | Húsvét Erdélyben | Csíksomlyói búcsú | Szilveszter Erdélyben
Szállás Székelyföld · Hargita-hegység · Sóvidék · Gyergyó · Udvarhelyszék · Csík · Marosszék · Háromszék · Gyimesek
Szállás Kalotaszeg · Bihar-hegység · Észak-Erdély, Máramaros · Dél-Erdély · Szászok földje
Szállás Kolozsvár · Torockó · Szováta · Kalotaszentkirály · Koltó · Csernakeresztúr · Körösfeketetó
Magunkról | Hirdetés feladása | Kapcsolatfelvétel | Partnereink
Felhasználási feltételek | Adatkezelés | Szerzői jogok
© Minden jog fenntartva! A közölt fényképek, grafikák és szövegek felhasználása csak a kiadó írásos jóváhagyásával lehetséges. www.erdelyiturizmus.hu - 1999-2021