Főoldal
  Magyar Română Deutsch English   FŐOLDAL  |  INFORMÁCIÓK  |  KINCSKERESŐ   WAP  |  PDA

Barcarozsnyó - élménybeszámolók

Visszalépés az előző oldalra Vissza

Várak, erődtemplomok, és más élmények (korosimihaly)

Várak, erődtemplomok és más élmények
1. Előkészületek
2006. nyarán jártunk Erdélyben. Hosszas felkészülés után választottuk ki az útirányt, a megtekintendő szépségeket, a szállást. Utunkat meghatározota: gépkocsi, egy hét, Dél-Erdély, Csík, magánszállás, közép árkategória, 50-esek vagyunk.
Sokat segített az Erdélyi Turizmus, szállás keresésben is és a látnivalók kiválasztásában is, és minden más eligazítás megjelentetésével. Erdély autós térképe elengedhetetlen, a főutak jók, a mellékutak nagyon rosszak, sok igazán szépet azonban csak ezeken átrázkódva lehet megtekinteni.
Dicsérem az Erdély útikönyv 2005-ös kiadását, mert pontos, naprakész, jól használható.
A hatóságokkal és más hivatalos szervekkel gondunk nem volt (voltak ilyen félelmeink), segített magyar, román, szász egyaránt.
2. Az első napok
Tudtuk, hogy hosszú út áll előttünk, ha az első ájszakát Brassóban akarjuk tölteni.(Sport Szálló: jó.) Ezért a határmenti látnivalókat csak gépkocsiból tekintettük meg. Déváról is csak egy útmenti fénykép maradt. Az első megállónk Szászsebes volt. Érdemes megtekinteni gótikus templomát, idézni a történelmi múltat reneszánsz oltára előttt, sétálni a templom környékén.
Kelnek gyönyörű várának megközelítésével kaptunk először ízelítőt a rossz utakból. Mégis megéri, nagyon szép. (Ott is lehet éjszakázni!) Brassóba estére érkeztünk, annyi időnk még volt, hogy elsétáljunk a Fekete Templomhoz, a legnyugatibb gótikus épülethez. Este egy szász ünnepi forgatagban ismerkedtünk a frissen sült ételek ízével, s a csapolt sörrel, a szász néptánccal, a \"legmenőbb\" szász (bár a neve magyar csengésű volt) előadóművésznővel.
Másnap indultunk Drakula várához, Törcsvár megtekintés előtt Barcarozsnyó várában gyönyörködtünk. Sinaia megtekintése után fordultunk újra északnak, Tusnád irányába. Prázsmár erődtemplomát egy kézséges rendőr segítségével találtuk meg, rossz utak után ráadásul még nem is találtuk nyitva. Így is megérte megtekinteni. Szép.
Tusnádon Barabásék vártak. A vártak szó azt jelenti, hogy fel voltak készülve érkezésünkre, a szállás olyan volt, mint amilyennek igérték, hogy étel és ital az asztalon várt, hogy igen finom volt, hogy mindig finom volt, hogy kedvesek voltak, hogy mindenben segítettek ( Látnivalók, túraútvonal, időjárás és minden, ami egy turistának eszébe sem jut, de fontos lehet, hogy jól érezze magát egy ismeretlen helyen. A velük töltött órák nyugalma ma is hiányzik, s a nyelv... Tamási Ároné.)

Várak, erődtemplomok és más élmények
3. Egy hét programjait innen, Tusnádról, Barabáséktól szerveztük: kirándulás vagy inkább erős séta a hegyekbe, várak, erődtemplomok, város- várlátogatások szerepeltek céljaink között. Egy részük elmaradt, mert nem számoltunk az igen rossz utakkal, s a templomok, erődtemplomok megközelítését sem jelezték számunkra egfelelően. Mégis, gyönyörű élményekben volt részünk. Segesvár felé haladva Kőhalom vára nyerte meg csodálatunkat. Segesvár igazi középkori vár és város látványát nyújtotta. (Értékeink egy részét egy bankban felejtettük, utánunk hozták. Köszönjük!!)
Csíkszeredán a Mikó-várat néztük meg.

A Békás-szorost sokan ismerik, most már én is, szép. Csíkrákoson is jártunk. Mindenkinek ajánlom, aki az erődtemplomokon(ban) akar csodálkozni, különösen olyanban, melynek tornyának külső falán igen profán falfestmények láthatók. Kézdivásárhelyen lefényképeztem Gábor Áron rézágyúját (másolat), szobrát egy vadgalambbal, meg az olyan házakat a főtéren, melyeknek szárazbejárói mögött egész utcák nyílnak. Tusnádfürdőn József Attilával találkoztam egy hídon, versét idézve, s megmásztam azt a hegyet, amely a város fölé emelkedik. Ekkor voltak a Tusványosi rendezvények, hallgattam politikust, költőt, gazdasági szakembert. Elkészítettem életem egyik legszebb fotóját az egymással harcoló gyíkokról.
4. Nagy élményt jelentett számomra a Szent Anna-tóhoz vezető utunk is. Nem bejárt, a vendéglátóink által ajánlott úton mentünk. Gyönyörű volt. Minden, ami számomra Erdélyt jelenti, azt ott megláthattam, megtapasztalhattam. Hatalmas fenyők a magas (számomra) hegyen, források, fényképezésre váró jnövények, bogarak, pillangók, kolompoló birkák tehenek, eszternák, a Mohos-tó, a Szent Anna-tó. (Kedves földmérő mérnök felvitt a hegyre, s segítséget ajánlott eltévedés esetén telefonszám megadásával.)
5. Igen sok és szép élményeink közül kiemelkedik Alsórákos megtekintése. Kiemelkedik, mert az út kiemelkedően (kimélyülően inkább) rossz, a látvány viszont a "szép" szóval számomra nehezen meghatározható. Azok számára, akik kedvelik a középkori várakat, vagy inkább várkastélyokat: GYÖNYÖRŰ!!! A vár bejáratával szemben lakik Margit néni, aki kedvesen, málnával kínálva kalauzolt végig a számomra azóta is felejthetetlenül szép (feledni sem tudom) váron. Margit néni! Köszönöm! (Szép volt a mese, szép a történet, amit mesélt, s az leginkább, hogy Margit néni fizetség nélkül gondozza a várat.)
6. Búcsúzunk.
Nyár volt, mégis (be kellett néha gyújtani a kazánba), ködben búcsúztunk Barabáséktól, Tusnádtól, Csíktól, s talán egész Erdélytől. A gyönyörű keresztényszigeti templomban megtudtam, hogy a szászok hasonló szenvedéseken mentek át, mint a magyar svábok, csak őket kiváltotta az akkori német kormány. (A településen már alig laknak, viszont sok a D és A rendszámú autó, németül jól boldogultunk.) Erődtempolomuk gyönyörű.
A fogarasi vár is köddel fogadott, így is szép volt.
Gyulafehérvár... Sok szépség városa. A Szent Mihály székesegyház egyike a legszebb magyar templomoknak. (A Hunyadiak temetkezési helye.) (A város 20. századi eseményei már nem annyira a magyar dicsőséget mutatják.)
Mindenképpen ajánlom megtekintésre.
Végezetül elmondhatom, igen szép élményekkel gazdagodtunk Erdélyben, Csíkban, Tusnádon , Barabáséknál! Csak ajánlani tudom!!!

Az eddigi összes élménybeszámoló

Szállások Erdélyben | Erdélyi körutazások busszal, vonattal és hajóval | Régiók, települések | Húsvét Erdélyben | Csíksomlyói búcsú | Szilveszter Erdélyben
Szállás Székelyföld · Hargita-hegység · Sóvidék · Gyergyó · Udvarhelyszék · Csík · Marosszék · Háromszék · Gyimesek
Szállás Kalotaszeg · Bihar-hegység · Észak-Erdély, Máramaros · Dél-Erdély · Szászok földje
Szállás Kolozsvár · Torockó · Szováta · Kalotaszentkirály · Koltó · Csernakeresztúr · Körösfeketetó
Magunkról | Hirdetés feladása | Kapcsolatfelvétel | Partnereink
Felhasználási feltételek | Adatkezelés | Szerzői jogok
© Minden jog fenntartva! A közölt fényképek, grafikák és szövegek felhasználása csak a kiadó írásos jóváhagyásával lehetséges. www.erdelyiturizmus.hu - 1999-2021